کشاورزان لرستان توان تامین وثیقه بانکی را ندارند

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:‌ کشاورزان استان برای توسعه کسب و کار خود نیازمند دریافت تسهیلات هستند اما توان تامین وثایق سنگین بانکی را ندارند.
کد خبر: ۹۲۸۰۶۰۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم  امروز  در جلسه پیگیری مصوبات دیدار نماینده ولی فقیه در استان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در بخش کشاورزی و خرده مالکی بودن ۹۵درصد این بخش، کشاورزان استان نمی توانند وثیقه های سنگین مورد نظر بانک را تهیه کنند.

وی ادامه داد: برای تامین بخشی از نیاز مالی کشاورزان و تسریع در پرداخت تسهیلات به آنها باید میزان وثیقه‌ها را ساماندهی کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: بر اساس هدفگذاری انجام شده در حوزه گیاهان دارویی، مقرر شده است کشت این گیاهان در سطح ۲۰ هزار هکتار طی ۲ برنامه پنج ساله اجرا شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه از ابتدای انقلاب سه هزار هکتار گیاه دارویی در لرستان کشت شده تصریح کرد: همچنین گلخانه ها از بسترهای مهم توسعه اقتصادی هستند و شرایط برای این فعالیت نیز در استان فراهم است.

وی ظرفیت لرستان در کشت بادام، انگور، سنجد، زرشک و گل محمدی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان بهره وری و افزایش هفت برابری تولید نسبت به فضای باز و همچنین میزان اشتغالزایی قابل توجه از مزیت های توسعه گلخانه‌ است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اجرای طرح های این بخش با ۲ محور سرمایه گذاری خاص برای پروژه های بزرگ و تسهیلات بانکی برای کشارزان و بهره برداران دنبال می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار