خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

مستندسازی ۵۰ درصد از املاک آموزش و پرورش در کشور

اردستانی گفت: در حال حاضر ۱۰۱ هزار ملک در آموزش و پرورش وجود دارد که از این تعداد ۵۰ درصد اراضی مستندسازی شده و مابقی دارای اسناد محلی و وقفی هستند.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۳۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منصور اردستانی مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی روسای مناطق و نواحی آموزش وپرورش استان قزوین که صبح امروز در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد بیان کرد: آموزش و پرورش جزو پنج دستگاه مالکیت مدار کشور است که در این راستا ۱۰۷ هزار مدرسه در بیش از ۱۰۱ هزار رقبه ملکی در کشور وجود دارد.

وی گفت: حدود ۳۸ درصد املاک آموزش و پرورش در روستاها واقع شده است و این گستردگی کار اقتضا دارد مدیران و مسوولان آموزش و پرورش یک چرخش نگاه ایجاد کنند.

اردستانی با بیان اینکه اولویت اصلی دفاتر حقوقی مستند سازی اراضی و املاک آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر ۱۰۱ هزار ملک در آموزش و پرورش داریم که از این تعداد ۵۰ درصد مستندسازی شده و مابقی دارای اسناد محلی و وقفی هستند.

مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دو محور اصلی مستندسازی و مولد سازی در بحث املاک وجود دارد. این چرخش نگاه به ملک یک سیاست تحولی است و اگر زیرساخت وجود نداشته باشد و مدرسه دچار تزلزل مالکیت شود و امنیت لازم موجود نباشد، تربیت به درستی انجام نخواهد شد.

اردستانی عنوان کرد: اگر نگرش تغییر نکند اصلاح رفتار ایجاد نمی شود لذا مدیران باید به همان میزان که برای نیروی انسانی ارزش قائل هستند برای املاک نیز ارزش قائل شده و به آن ارزش دهند و قطعا اتفاقات خوشایندی خواهد افتاد چرا که مدیر امروز، کمتر اشتباه می کند و بیشتر تعامل می کند.

مدیرکل حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از ارائه خدمات مشاوره و قضایی به فرهنگیان خبر داد و گفت: مشاوره و حمایت قضایی از فرهنگیان شامل ارشاد قضایی، تنظیم شکوائیه، دادخواست و لایحه و شرکت در دادگاه از اولویت‌های کاری در این حوزه است.

وی کاهش دعاوی مربوط به آموزش و پرورش را از دیگر اولویت دفتر حقوقی عنوان کرد و افزود: باید کارشناسان حقوقی تدابیری بیندیشند تا همکاران فرهنگی به مراجع قضایی کمتر مراجعه کنند و مشکلات آنها در حوزه خود ادارات حل شود.

اردستانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرهنگی از این خدمات بهره‌مند شدند و در سال جاری نیز ارایه این خدمات همچون سال گذشته تداوم خواهد یافت.

در ادامه این جلسه رییس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن ارائه گزارش عملکرد واحدهای حقوقی استان و ارائه مسایل و مشکلات مربوط برنامه‌های این اداره کل را تشریح کرد و مدیران و کارشناسان حقوقی مناطق ۱۴ گانه استان نیز به بیان نظرات و ایده‌های خود پرداختند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها