خبرهای داغ:

یاد و خاطره شهدا باید ماندگار بماند

فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان سرخه تاکید کرد: وظیفه سنگینی در برابر شهدا بر دوش ماست، ما باید یاد و خاطره شهدا را به نسل امروز منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۷۵۷۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
یاد و خاطره شهدا باید ماندگار بماندسرهنگ مرتضی عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدس ما یکی از پیروزی‌های بزرگ انقلاب اسلامی و یکی از ماندگارترین اتفاقات بود. دشمن زبون بعد از انقلاب اسلامی تمام تلاش خویش را برای ضربه زدن به این انقلاب انجام داد و در خیال باطل خود گمان می‌کرد، انقلاب اسلامی ایران نیز همچون بسیاری از جنبش‌هایی که در برخی از کشور‌های دنیا شکل گرفته، عمری کوتاه داشته و این انقلاب به نتیجه‌ای مطلوب نخواهد رسید، پس تمام تلاش خود را کرد و کودتا‌هایی را رقم زد و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب قائله صحرای طبس رقم خورد و بسیاری اقدامات دیگر که تا به امروز نیز ادامه داشته است، اما ما شاهدیم که این نقلاب با صلابت ایستاده است.
وی تصریح کرد:، اما یکی از خصمانه‌ترین و بزرگترین اتفاقات این بود که دشمن جنگی را به کشور ما تحمیل کرد که ایران اسلامی ما به تنهایی در مقابل همه دنیا ایستاد. آن‌ها عراق را به نیابت از خودشان وارد جنگ با ایران کردند، جنگی که گمان می‌کردند بیش‌تر از یک هفته طول نخواهد کشید و خواهند توانست ایران را به تصرف خود درآورند و تمام قدرت‌های استعماری دنیا به سرکردگی آمریکای جنایتکار وکشور‌های اروپایی و بسیاری کشور‌های دیگر، پای کار آمدند و با حمایت‌های مالی، نظامی و تجهیزاتی بدنبال زمین زدن و شکست دادن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را در همان ابتدای کار بودند.
فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان سرخه افزود: از سویی غیرت، حمیت، آزادگی و شور انقلابی در بین مردم غیور ایران اسلامی و از سوی دیگر فهم، بصیرت و درک اسلامی که به این شور انقلابی پیوند خورد؛ باعث شد تا ما هشت سال در برابر تمای دنیای استکبار ایستادگی کنیم و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن واگذار نکنیم و این نبود؛ مگر اینکه رشادت‌ها و جان فشانی‌هایی که مردم این کشور از خود نشان دادند و رهبر معظم انقلاب نیز به درستی اشاره کردند که حتی نهاد‌های نظامی و انقلابی هم با پشتوانه و کمک مردم توانستند این پیروزی بزرگ را رقم بزنند.
عبداللهی در ادامه افزود: امسال در آستانه چهلمین سالگرد این انقلاب و دفاع مقدس شکوهمند قرار داریم و تکلیف و وظیفه ما نسبت به سال‌های گذشته شاید سخت‌تر و جدی‌تر است. وظیفه ما در برابر هشت سال دفاع مقدس این است که نگذاریم یاد و خاطره شهدا، ایثارگری ها، رشادت‌ها در جامعه ما کمرنگ شود، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا این یاد و خاطره را در نسل‌های بعد انقلاب زنده نگه داریم. امروز در این چهل سالگی وظیفه ما این است که آن را منتقل کنیم و اجازه ندهیم تا دشمن دست به تحریف بزند.
وی اضافه کرد: تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها در سطح شهرستان تلاش کرده اند تا هرکدام در جایگاه خود بتوانیم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم شهید شاخص جهان اسلام به صورت کشوری شهید ابومهدی المهندس، شهید مدافع حرم شهید حمید سیاهکلی مرادی، شهیده امسال، شهیده صدیقه رودباری شهمیرزادی و شهید شاخص استان سمنان، شهید عباس دانشگر انتخاب شدند. وظیفه ماست تا با انتقال درست محتوای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان مومن و انقلابی و همه مردم ایران عزیزمان نگذاریم تا دشمن دست به تحریف بزند.
فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: ما به عنوان دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان اقدامات لازم را ابتدای سال آغاز کردیم، مجموعاً ۱۹۳ عنوان برنامه شاخص برای امسال توسط سپاه، پایگاه‌های بسیج شهرستان، دستگاه ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها اعلام شد که اجرای بخشی از برنامه‌ها از سوم خرداد ماه سال جاری آغاز و تا پایان امسال نیز ادامه خواهد داشت.
عبداللهی گفت: یکی برنامه شاخص در این هفته، برپایی کاروان‌های دفاع مقدس است، کاروان دفاع مقدس در سطح شهرستان شکل گرفته و با برنامه‌های متنوعی همراه است و نزدیک به ۹ برنامه در سطح شهری و روستایی اجرا خواهد شد. دومین برنامه شاخص این هفته که به همت مجموعه بسیج پیشکسوتان ایثار و شهادت شهرستان و هیئت رزمندگان اسلام با پشتیبانی سپاه و بسیج برگزار خواهد شد، اجتماع بزرگ ایثارگران و رزمندگان شهرستان در شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همزمان با اقامه عزای این امام همام است.
وی افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد نیز ویژه برنامه‌هایی را در طول هفته برگزار خواهند کرد. ائمه جماعات و بسیجیان و هیئت امنا مساجد نقش محوری را در برنامه‌های مسجد محور در طول هفته دفاع مقدس ایفا می‌کنند.
فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان سرخه بیان داشت: همچنین گلباران قبور پاک شهدا و شهدای گمنام شهرستان در نخستین پنج شنبه هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
عبداللهی تاکید کرد: باتوجه به قرار داشتن در شرایط کرونا تمام تلاش ما بر این است تا کلیه دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی در طول برنامه‌ها انجام شود. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار