خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه و مرمت امامزاده حسین(ع) نیاز است

حجت الاسلام مجیدی گفت: اعتباری که برای این طرح باید ایجاد شود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که شامل تملک و ساخت بقعه است و اگر تصمیم ویژه ای برای این طرح گرفته نشود، قطعا پیشرفت کار در همین حد باقی می ماند.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۵۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام مجیدی در جلسه طرح توسعه و مرمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و بافت های فرسوده اطراف حرم که با حضور مهندس عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: از ۶۰ میلیارد تومانی که در تملک در تفاهم نامه سال ۹۲ در نظر گرفته شده پنج میلیارد تومان جهت مرمت و ۵۵ میلیارد تومان جهت برای تملک بوده اما با توجه به مشکلات پیش آمده، حوزه نقدینگی و اعتباراتی که در حوزه مرمت لازم بود، به شکل مطلوبی ایجاد نشد و امروز در مجموعه اوقاف استان همه تلاش ما این است که بتوانیم اعتباراتی را جهت مرمت تهیه نماییم.

وی گفت: طبق بررسی های مشاور طرح توسعه، ۱۴ و نیم میلیارد تومان فقط جهت مرمت بقعه نیاز است که با آغاز مرمت از سوی میراث فرهنگی امیدواریم این عملیات با هزینه کمتری اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر با طرحی که در حوزه توسعه وجود دارد، باتوجه به شیوع کرونا و کاهش نذورات بقاع متبرکه نسبت به سال گذشته، حتی هزینه خدام و بقعه تامین نمی شود و اعتبار جهت بحث مرمت از محل موقوفات امامزاده حسین(ع) تامین می گردد که در خوش بینانه ترین حالت در طول سال، از این موقوفات یک میلیارد تومان درآمدزایی می شود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: تا امروز یک ممیز چهار دهم میلیارد تومان در بحث مرمت از سوی اداره کل اوقاف استان تهیه شده که حدود ۸۰۰ میلیون تومان تا کنون هزینه شده است.

این مسوول اضافه کرد: تعدادی قطعات افزاری با شهرداری قزوین داشتیم که مجوز مزایده آن برای فروش اخذ شده اما متاسفانه در گام اول به دلیل اینکه در جاده نسیم شمال مستحدثاتی شکل گرفت، استقبالی از آن صورت نگرفت. اگر این مزایده انجام شود، از فروش این اراضی حدود دوازده میلیارد تومان عایدی موقوفات خواهد شد که در تهیه اعتبار مرمت و تملک کارگشا خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امروز طرحی تعریف شده که نگاه ملی و کلانی به این طرح وجود داشته اما توانی که برای این طرح گذاشته شده بسیار ضعیف بوده و اگر می خواهیم این طرح پیشرفت داشته باشد در سطح ملی باید اعتباری برای طرح ایجاد شود.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: اعتباری که برای این طرح باید ایجاد شود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که شامل تملک و ساخت بقعه است و اگر تصمیم ویژه ای برای این طرح گرفته نشود، قطعا پیشرفت کار در همین حد باقی می ماند.

وی ادامه داد: شرایط سختی برای خانواده هایی که در اطراف زندگی می کنند ایجاد شده و امیدواریم این طرح در سطح ملی شامل اعتبارات شده و دستگاه های استان پای کار باشند چرا که هر چقدر آستان امامزاده حسین(ع) رونق بگیرد موجب رونق و توسعه استان است.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار