خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) صورت گرفت؛

آغاز فعالیت مرکز نیکوکاری شهدای فاطمی

مرکز نیکوکاری شهدای فاطمی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) که به مسجد آقاکبیر معروف است، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۰۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در ادامه توسعه مراکز نیکوکاری، مرکز نیکوکاری شهدای فاطمی درمسجد حضرت فاطمه زهرا (س) که به مسجد آقاکبیر معروف است، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در این افتتاحیه بیان کرد: در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش هستیم، برگزاری مراسم های عزاداری دو وجه دارد؛ وجه شور این عزاداری ها در برنامه های عزاداری مصداق می یابد و وجه شعور این عزاداری در عمل به سیره اهل بیت (ع) است.

فرهادی اضافه کرد: نماز اول وقت امام حسین (ع)، نپذیرفتن بیعت با ظالمان، رعایت حقوق افراد حتی در روز عاشورا، عبادت و راز و نیاز حتی تا لحظات آخر و ... سیره ای است که باید به آن پایبند باشیم.

فرهادی عنوان کرد: رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان یکی دیگر از دستورات ائمه معصومین و سیره و روش زندگی آن بزرگواران بوده است و در منابع تاریخ داریم که امام سجاد(ع) و یا حضرت زینب (س) از روی جای کیسه آذوقه بر دوش امام حسین(ع) او را شناختند و این یعنی نباید محرومان را فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح مرکز نیکوکاری هستیم، محلی که قرار است منشاء خیر و برکت باشد؛ البته کار خیر و نیکوکاری در جامعه وجود دارد ولی این مرکز کمک می کند تا دست های مختلف کنار هم بیایند و برکت کار جمعی را شاهد باشیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری محل حضور و فعالیت مردمی است که به دور از نظام اداری و تنها با انگیزه کسب رضای الهی و ساخت توشه ای برای آخرت فعالیت دارد.

وی اعلام کرد: از سال ۱۳۹۲ کار ایجاد مراکز نیکوکاری آغاز شده به طوری که امروز ۷۸ مرکز نیکوکاری در استان داریم البته مراکز نیکوکاری جدید در حال تأسیس هستند و اقشار مختلف با پیوستن به این شبکه انفاق و نیکوکاری فعالیت خود را متمرکز کرده اند.

فرهادی توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در اداره مرکز نیکوکاری دخالتی ندارد چراکه اعضای این مراکز هیچگونه رابطه مالی و اداری با این نهاد ندارند و افرادی با انگیزه فعالیت های نیکوکارانه هستند که خدمت به نیازمندان را در مسیر زندگی خود به عنوان یکی از محورهای فعالیت خویش انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری در مسجد فاطمه زهرا (س) گفت: مسجد از ابتدای تاریخ اسلام تنها یک مرکز عبادی صرف نبوده بلکه مکانی است که امور مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسلمانان در آنجا رقم می خورد بدین معنا که محلی برای حل مشکلات مردم است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: مرکز نیکوکاری به افزایش توجه افراد به مسئولیت اجتماعی کمک می کند تا شاهد ارتقای خدمت رسانی به محرومان و فقرزدایی باشیم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار