وزیر آموزش و پرورش:

نبود ارتباط فردی با همسالان، مهارت های جمعی دانش آموزان را به شدت تضعیف می کند

خبرگزاری بسیج: وزیر آموزش و پرورش گفت: عدم حضور دانش آموزان در مدارس و نبود ارتباط میان فردی با همسالان می تواند عواطف، پیوندهای اجتماعی و مهارت های جمعی آنان را به شدت تضعیف کند.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۰۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

محسن حاجی میرزایی در آیین بدرقه کاروان مهر با نشاط (وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس شهرستان های استان تهران) در شهرری، با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس مطالعات میدانی صورت گرفته باز یا بسته شدن مدارس تاثیر چشمگیری در شیوع ویروس کرونا نداشته اما دور بودن دانش آموزان از فضای مدارس با اختلالات عظیم و گسترده ای در حوزه روابط اجتماعی و ارتباطات میان فردی همراه خواهد بود.

 حضور دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی پیش رو یک اولویت و سیاست ترجیهی وزارت آموزش و پروش است، زیرا مدارس فقط کانون یادگیری نیستند بلکه مدارس مرکز توسعه تعاملات جمعی، افزایش توانمندی های جسمی و اجتماعی دانش آموزان نیز است.

 حضور دانش آموزان در مدارس و تعامل با یکدیگر نقش بسزایی در توانمند سازی علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنان دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید که متفاوت تر از تمامی سال های دیگر بوده شاهد آموزشی با کیفیت در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مشارکت خانواده ها، دانش آموزان، مدیران و معلمان باشیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: امسال که ورزش های گروهی به دلیل شیوع ویروس کرونا در مدارس امکان پذیر نیست باید ورزش های فردی مورد توجه قرار گیرد تا مدارس نشاط و سرزندگی خود را از دست ندهند.

 وزارت آموزش و پرورش در کنار تجهیزات ورزشی اقلام و اعتبارات بهداشتی و پزشکی را نیز برای مدارس در نظر گرفته است تا با همکاری مسئولان مدارس و دانش آموزان سالی بی خطر و سلامت را داشته باشیم.

 نشاط، سرزندگی و تعامل در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی باید در تمامی مدارس کشور جریان داشته باشد تا شاهد دانش آموزانی پویا و مسئولیت پذیر باشیم.

 وزرات آموزش و پروش به عنوان مجموعه ای که مهمترین ماموریت کشور یعنی افزایش آگاهی و دانش نسل نو کشور را بر عهده دارد در سال جاری ۲ ماموریت مهم سلامت دانش آموزان و علم آموزی آنان را برعهده دارد که باید با همکاری همه همکاران، دانش آموزان و خانواده این ۲ هدف مهم بدست آید.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار