خبرهای داغ:
سردار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛

بسيج عامل يک رستاخيز علمي در کشور خواهد بود.

سـردار سلامی در جلسه مشترک با فرماندهان استانی و مسئولین استانی سازمان علم و فناوری کشور؛ با اشاره به ظرفیت های بسیج گفت: باید در کشور یک رستاخیر علمی ایجاد شود. اگر کشوری بخواهد پایداری و بقای خودرا تضمین نماید باید به سمت وسوی علمی شدن در تمام حوزه ها قدم بردارد و باسرعت هم این راه طی شود و یقینا بسیج عامل آن خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۴۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

 در جلسه مشترک با فرماندهان استانی و مسئولین استانی سازمان علم و فناوری کشور مطرح شد؛ سـردار سلامی با اشاره به ظرفیت های بسیج گفت: باید در کشور یک رستاخیر علمی ایجاد شود. اگر کشوری بخواهد پایداری و بقای خودرا تضمین نماید باید به سمت وسوی علمی شدن در تمام حوزه ها قدم بردارد و باسرعت هم این راه طی شود و یقینا بسیج عامل آن خواهد بود.

 به گزارش خبــرگزاری بسيج ؛ صبـح امروز،نشست سراسری فرماندهان سپاه های استانی و مسئولین سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ها با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،سردار سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین و دکتر رحیمی ریاست سازمان بسیج علم و فناوری کشور بصورت ویدوئو کنفرانس و آنلاین برگزار گردید.

 در این نشست که با محوریت رصد و بررسی وضعیت علمی استان های کشور انجام گرفت،سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از استماع نقطه نظرات و بیانات فرماندهان و مسئولان استانی، بسیج را باالقابی نظیر پرچم داری،الگوسازی و توسعه سازی مدرن در تمدن اسلامی معرفی و ابراز داشت: تجسم انقلاب در تراز و شخصیت یک نهاد مقدس و ارزشی با بسیج مزین می شود و زیبایی به خود می گیرد.

 وی افزود:بسیج در هر عرصه ای وارد شد موفقیت نتیجه ی آن شد این موفقیت و پیشرفت را بی تردید در عرصه ی مهم و ارزشمند علم و فناوری نیز باید بیش از پیش شاهد باشیم.

 

سلامی ادامه داد:بسیج در علم و فناوری هم خوش درخشیده است و در ادامه هم خواهد داشت و این را می شود احساس کرد. ولیکن این میزان از پیشروی در این مسیر قطعا کافی نخواهد بود.

 فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید یک رستاخیز علمی در کشور انجام بپذیرد اظهارداشت:با تکیه بر توان و ظرفیت های موجود در بسیج و سپاه این اتفاق مهم دست یافتنی است و دور از ذهن نخواهد بود.

 وی افزود:یک کشور و یا یک جامعه برای بقا و اسقلال نیازمند قدرت و قوای لازم است.در شرایط کنونی قدرت در دستان علم و فناوری است.به این معنا که اگر کشوری بخواهد پایداری و بقای خودرا تضمین نماید باید به سمت وسوی علمی شدن در تمام حوزه ها قدم بردارد و باسرعت این راه را طی کند.

 دکتر رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور نیز در ادامه این نشست به بیان ظرفیت ها و توان علمی کشور پرداخت و افزود:همانطور که درسال جدید محسوس است بسیج و تمام ظرفیت های تابع آن عزمی جدی در حوزه علم و فناوری داشته و حرکت خودرا با شتاب بیشتر ادامه می دهد.

 وی تشکیل هسته های مساله محور را در سال جدید از جمله اقدامات راهبردی و موثر بسیج در اقشار مختلف به ویژه سازمان علم و فناوری دانست و خاطرنشان ساخت: این هسته ها با برنامه ریزی جدی تشکیل و در حال راه اندازی است تا بتواند با اولویت طرح های تحولی و پایدار تغییر اساسی در حوزه های مختلف علمی و نیاز جامعه ایجاد نماید.

  دکتر رحیمی جریان سازی علمی را در کشور از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و موضوعات اساسی در حال اجرا برشمرد و گفت:مهم تر از انجام پروژه های علمی و رفتن در مسیر پیشرفت فناوری ایجاد یک جریان سازی علمی با هدفی معین و مسیری مشخص است چرا که در چشم انداز بلند مدت کشور اقدامات مهم و چشمگیر با تاسی از این جریان سازی به نتیجه خواهد رسید.

 رئیس سازمان بسیج علمی ،پژوهشی وفناوری همچنین تشکیل کارگروه های متعدد مطالعاتی در حوزه های علوم اسلامی و انسانی و برگزاری دوره های تخصصی علوم انسانی و اجتماعی که یکی از پایه های محکم علمی در کشور به حساب می آید را از جمله برنامه های در حال اجرا و در دستور کار این نهاد ارزشی و علمی معرفی نمود.

 وی شکل گیری ساختار علمی در تمام رده های بسیج را یک ضرورت دانست و اظهارداشت:سپاه و تمام بدنه ی آن تا به امروز نقش مهمی در روند پیشرفت های کشور داشته است اما اگر این ساختار با علم و دانش روز همراه شود یقینا تاثیرات آن در خود سپاه و در برون آن یعنی جامعه و کل کشور مفیدتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

 دکتر رحیمی تشکیل و راه اندازی شبکه ملی فعالان علمی در کشور را به همت این سازمان یکی دیگر از اتفاقات خوب در سال جدید اعلام و افزود:این شبکه با انسجام و تعامل بیشتر با جوامع دانشگاهی و علمی در جریان سازی نقش مهمی را ایفا خواهد نمود و تصمیمات مهم علمی در گرو شکل گیری درست و محکم این گروه از فعالان خواهد بود.

 وی در پایان ایجاد صندوق های حمایتی در جهت تکمیل چرخه ی حمایت ازپژوهش های کاربردی و مساله محور جامعه را یک نیاز کلیدی و اثربخش یاداور شد و افزود: صندوق های حمایت از نخبگان و مراکز شتاب دهنده به شرکت های فناور به درستی ایجاد و در مسیر پژوهش قرار دارند اما بی شک تقویت این صندوق ها به خروجی بیشتر و با کیفیت محصولات و نتایج پژوهشی در کشور منتج خواهد شد.

 در این نشست که به صورت آنلاین انجام گرفت، فرماندهان استانی به اتفاق مسئولان سازمان بسیج علم و فناوری استان ها به طور جداگانه به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان خود پرداختند و ونظرات و پیشنهادات خود را به فرمانده کل سپاه پاسداران و حاضرین در جلسه ارائه نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار