طباطبایی نژاد:

قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: با قیام خونین ۱۷ شهریور و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی، حرکت مردمی برای شکل‌گیری انقلابی باشکوه به صورت جدی تقویت شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۳۸۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سالروز قیام تاریخی ۱۷ شهریور،گفت: ۱۷ شهریور ۵۷ که با قتل عام بی رحمانه رژیم شاهنشاهی در میدان ژاله(شهدا) "جمعه سیاه" نامگذاری شد، نقطه آغازی بر پایان سلسله پهلوی بود.

نماینده مردم اردستان در مجلس افزود: جوانان انقلابی که از مکتب عاشورا الهام گرفته بودند، بدون توجه به اعلام حکومت نظامی در تهران و 11 شهر بزرگ کشور در آن سال، در قیام مردمی شرکت کردند و این موضوع باعث شد چکمه‌پوشان رژیم ستمشاهی با همیاری رئیس جمهور وقت آمریکا، مردم ایران را به خاک و خون بکشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با بیان اینکه قیام ۱۷شهریور سال ۵۷ سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی بود،تاکید کرد: با قیام خونین ۱۷شهریور و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی، حرکت مردمی برای شکل‌گیری انقلابی باشکوه به صورت جدی تقویت شد.

 وی با بیان اینکه قیام ۱۷شهریور به عمر رژیم پادشاهی پایان داد، تصریح کرد: رژیم ستمشاهی با کشتار مردم در این روز عملا نظام خود را ساقط کرد و با فاصله کمتر از 5ماه از این واقعه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد:در روز ۱۸ شهریور، مراجع عظام تقلید و همچنین امام خمینی(ره) در روز ۱۸ شهریور در واکنش به کشتار خونین میدان ژاله (شهدا) بیانیه‌هایی را منتشر کردند تا این عمل جنایت آمیز دولت پهلوی را محکوم کنند؛به دنبال آن، مردم و بازاریان در شهرهای مختلف اعتصاب کردند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار