خبرهای داغ:
رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

مسابقات کشوری قرآن، آبان ماه سالجاری برگزار خواهد شد/ساماندهی داوری قرآن، در کشور اجرایی می شود

قره شیخلو گفت: مسابقات کشوری در ایام میلاد پیامبر اعظم(ص) در آبان ماه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد که محل و زمان دقیق برگزاری مسابقات تا پایان شهریورماه اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۲۵۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

استاد مهدی قره شیخلو رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اهداف سفر به استان قزوین بیان کرد: قاعدتاً برای اینکه هم در جریان امور باشیم و هم تبادل نظر و آشنایی با نقاط قوت و ضعف استان ها چه در بدنه اداری و چه در خود جامعه قرآنی این برنامه سفرها را در دستور کار خود قرار دادیم و این امر ادامه خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا نمی توان مسابقات و برنامه های موجود را تعطیل کرد لذا سفر به استان ها با هدف تبادل نظر و در جریان امور قرار گرفتن، جهت ارتقا ماموریت ها می باشد.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در سطح جهان این مسابقات قطعا به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و طی صحبتی که با دکتر خاموشی داشتیم، روند کار به صورت برگزاری غیرحضوری مسابقات می باشد. چرا که مسابقات استانداردهایی دارد و ما تجربه چنین چیزی را نداریم چرا که ۳۶ دوره مسابقه به صورت حضوری برگزار شده و نحوه برگزاری مسابقات غیرحضوری وجود نداشته است.

قره شیخلو عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با ایجاد زیرساخت ها مسابقات را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم و جهت گیری ما به این صورت است. اما این موضوع به طور قطع و یقین نیست اما تمام تلاش و اولویت ما برای برگزاری غیرحضوری مسابقات می باشد.

وی افزود: مرحله اول مسابقات به صورت غیرحضوری انجام شده و پالایش اولیه انجام شده است‌ و حدود ۶۰۰ نفر برای شرکت در مسابقه غیرحضوری اعلام آمادگی کرده بودند که در بستر مجازی، آزمون برگزار شد و پس از پالایش نهایی حدود ۱۵۰ نفر حائز کسب حد نصاب جهت حضور در مسابقات شدند.

قره شیخلو تصریح کرد: در بحث مسابقات بین المللی نیز تعداد افراد و کشورهای شرکت کننده مشخص هستند و فقط باید زیرساخت ایجاد شود. با توجه به اینکه موضوع مربوط به رقابت و مسابقات می باشد، لذا باید شرایط یکسانی از لحاظ صوت و فضا ایجاد نماییم و اگر این امکانات ایجاد شود که تا ۹۰ درصد توان ایجاد آن وجود دارد، بنای کار این است که در ایام دهه فجر با رعایت شرایط کرونایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری نیز در ایام میلاد پیامبر اعظم(ص) در آبان ماه بچسالجاری با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد که محل و زمان دقیق برگزاری مسابقات تا پایان شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت جامعه قرآنی اضافه کرد: بازبینی در ماموریت های کوتاه مدت سازمان اوقاف انجام دادیم. وظیفه ما در حوزه آموزش، ارائه آموزش های حرفه ای و تخصصی است و آموزش در حوزه عمومی جزو ماموریت های ما نیست که اگر این اتفاق ایجاد شود، خوراکی برای مسابقات قرآنی تامین می شود و مسابقات قطعا ارتقا می یابد.

این مسوول ادامه داد: توجه به پرسنل و خانواده سازمان اوقاف، بحث حفظ، تبلیغ و ترویج جزو ماموریت های ماست که در حوزه ترویج و تبلیغ شامل بحث مسابقات، ارتقا کیفی، استاندارد سازی مسابقات، توجه به مسابقات شهرستانی و استانی نکاتی است که باید به آن توجه شود. همچنین بحث محافل و مجالس قرآن، کرسی های تلاوت در دستور کار است و در حوزه چاپ و نشر قرآن نیز با توجه به ظرفیت خوب اوقاف برنامه هایی در راستای طرح و استانداردها، برنامه های استانی و ستاد در دست اقدام است.

قره شیخلو گفت: در حال حاضر در صدد برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت ها هستیم و کار مهمی که در شش ماه دوم سال استارت اجرای آن ایجاد خواهد شد، بحث ساماندهی داوری در کشور است که چهل سال مورد غفلت واقع شده و باید ساماندهی دقیقی انجام شود و داورانی که آزمون های لازم را گذرانده و دانش و مهارت داوری را دارند در اولویت هستند که ۹۰ درصد امور مربوط به این امر انجام شده و قطعا اجرایی خواهد شد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار