خبرهای داغ:

پاسخ رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه به انتقادات از بازگشایی حضوری مدارس

در تمامی مشاغل قطعاً شغلی به شرافت معلمی نمی‌رسد چرا که در آن آموزش ، پرورش، تربیت و ساختن یک انسان مطرح است .
کد خبر: ۹۲۷۲۹۸۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مریم آشور همزمان با آغاز سال تحصیلی و شرایط خاص آن در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه با بیان اینکه مدارس جهت تقویت عملکرد خود بار‌های سنتی را کاهش داده اند اظهار داشت: با مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت، تلاش برایجاد فضایی جدید، با نشاط، پویا، سالم و دلسوز را دارند.
وی تصریح کرد: به اطلاع مردم دلسوز و طالب علم شهرستان سرخه می‌رسانم زیبنده آن است که به جای پیش داوری از اتفاقات رخ‌داده قبل از هر چیز از آنچه که کل استان و حتی در کشور پیش آمده آگاهی حاصل نمایید تا از فشار‌های روحی شما که احساس می‌کنید مسئولان کم‌کاری کرده اند کاسته شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه با بیان اینکه سیاست‌های اتخاذ شده توسط وزارت آموزش و پرورش استان سمنان فقط در مقطع متوسطه اول (راهنمایی) ۵۸ کلاس درس کم شده است گفت: سهم شهرستان سرخه فقط ۲ کلاس مدرسه رضایی نژاد بوده است.
آشور در ادامه افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده ۲ کلاس درس ابتدایی، ۲ کلاس پایه‌های دهم و دوزادهم مجتمع آموزشی و پرورشی بصیرت مومن آباد،۲ کلاس پایه دوازدهم در مجتمع آموزشی و پرورشی شهدای افتر و ۱ کلاس پایه هفتم رضایی نژاد را بر سهمیه‌های شهرستان افزودیم که کار آسانی نبود و تنها ۴ کلاس در مقاطع مختلف شهرستان کم داریم که به فضل الهی این مشکلات هم حل خواهد شد.
وی در خصوص اینکه این اتفاقات فقط در سرخه نیست بیان کرد: اگر کلاسی ۳۰ نفر شده در اوضاع شیوع کرونا قرار نیست هر ۳۰ دانش آموز در یک کلاس حاضر شوند گروه بندی وساعت بندی می‌شوند؛ لذا می‌طلبد در این موقعیت حساس در کنار آموزش و پرورش بوده و بر دغدغه‌های اولیا با انعکاس اخباری که صحت ندارد نیفزایید.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه اذعان داشت: مقام عالی وزارت اصل را بر بازگشایی کیفی، ایمنی و سلامت دانش آموزان و عدالت آموزش نهاده است در این مسیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه حقی از دانش آموزان روستایی تضییع نکرده و برای تعداد ۴ دانش آموز و ۶ دانش آموز در روستا‌ها موفق به اخذ مجوز کلاس گردیده است.
آشور بیان کرد: کادر اجرایی آموزش مدارس هر روز در مدارس حاضر خواهند بود و درخط مقدم موقعیت بحرانی فعلی، سلاح آموزش را برزمین ننهاده اند و در کنار فرزندان دلبند شما هستند.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان سرخه در خصوص بازگشایی مدارس گفت: بار‌ها و بار‌ها مطرح شده است که بازگشایی مدارس دستور صریح مقام عالی وزارت بود و این دستور دررسانه ملی به کرار پخش شده است و مسئولان شهرستانی در تصمیم‌گیری و بازگشایی یا تغییرات بعدی هیچ سهمی و هیچ دخالتی و نظری نداشته و نخواهند داشت.
آشور از همکاران فرهنگی خواست چنانچه اطلاعات به مردم عزیز ارائه می‌دهند اطلاعات دقیق و کامل و جامع باشد تا آرامش یک جامعه با کلامی و با بیانی به مخاطره نیفتد.
وی در رابطه با منحل شدن کلاس دهم تجربی تومان مدیری بیان کرد: ما هم ناراحت و نگرانیم و دلیل آن تعداد کم دانش‌آموزان بوده است که ما فقط در این کلاس ۶ دانش آموز ثبت نامی داشتیم و در شهر زیر ۱۴ نفر مجوز کلاس صادر نمی‌شود با همه این اوصاف همچنان مصمم به اخذ مجوز برای برگزاری این کلاس بوده و به طور جهادی پیگیر هستیم تا اسباب خشنودی پروردگار متعال، اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز حاصل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار