مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

دفاع مقدس مهمترین و کامل ترین الگو برای دانش آموزان/فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس به زودی افتتاح می شود

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی گفت:اگر دانش آموزان امروز شهدای دفاع مقدس را ندیدند اما شهید سلیمانی را دیده اند و پدران و مادران آنها به خوبی از مجاهدت های چهل ساله حاج قاسم سلیمانی اطلاع دارند.
کد خبر: ۹۲۷۲۵۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان صدا و سیمای استان مرکزی با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس گفت:امروز در آستانه بازگشایی مدارس و چهل سالگی دفاع مقدس مهمترین و کامل ترین الگویی که می توان برای دانش آموزان و نسل جدید ارائه کرد شهید حاج قاسم سلیمانی است و جمله ای که مقام معظم رهبری در مورد ایشان می فرمایند مبنی بر اینکه شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه درس‌آموز بود بسیار راهبردی است و باید به آن توجه شود.

وی افزود:در گام دوم انقلاب و در سالی که مزین به چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس می باشد آنچیزی که امروز باید برای دانش آموزان تبیین شود سیره و زندگی شهید سلیمانی است و این بسیار می تواند در نسل حاضر تأثیر گذار باشد.

سرهنگ کریمی اظهارکرد:اگر دانش آموزان امروز شهدای دفاع مقدس را ندیدند اما شهید سلیمانی را دیده اند و پدران و مادران آنها به خوبی از مجاهدت های چهل ساله حاج قاسم سلیمانی اطلاع دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بابیان این موضوع که حاج قاسم عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب مجاهدت کرد افزود: امروز باید برای همه نوجوانان و جوانان کاملا ملموس باشد و مجموعه های زیادی در این امر تأثیر گذار هستند که مهمترین آنها معلمان و رسانه ملی است که باید مُبلغ و روایت کننده سیره شهید سلیمانی باشند.

وی تاکید کرد:در آیین تشییع باشکوه و چند صد میلیونی شهید سلیمانی در اقصی نقاط کشور و حتی در کشورهای اسلامی جمعیتی که به طور شاخص دیده می شد جوانان و نوجوانان بودند و این بسیار قابل تحسین است که نسل جدید قدردان بزرگمردان دوره خود است.

سرهنگ کریمی گفت:آنچیزی که امروز از رسانه ملی و صدا و سیما انتظار می رود این است که این حماسه ها و حضور را به تصویر بکشد و این با دو هدف مهم باید صورت گیرد که اولا دشمنان بدانند نوجوانان و جوانان راه شهدای انقلاب را به خوبی ادامه می دهند و قدردان مجاهدت های آنها هستند و دوما یک فرهنگ سازی برای آینده ایجاد شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بااشاره به اینکه چهل سالگی دفاع مقدس و آیین بازگشایی مدارس که نشاط و شادابی خاصی را در بین نوجوانان ایجاد کرد است گفت:یک فرصت ارزشمند برای نمایش دادن این حماسه ها است که صدا و سیما باید به خوبی از آن استفاده کند.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی هم با راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که فاز اول آن به زودی افتتاح می شود یک زمینه و فرصت برای نسل جوان ایجاد شده که بتوانند با فرهنگ دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند و مهمترین هدف راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس آشنایی نسل جوان با حماسه ها و حماسه آفرین های انقلاب است که با جدیت دنبال می شود.

سرهنگ کریمی باتاکید براینکه قبل از شرایط بیماری کرونا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پاتوق بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بود گفت: بیش از 5 هزار نفر از این مرکز بازدید کردند و از نزدیک با بسیاری از ارزش ها آشنا شدند و امیدواریم با اتمام شرایط کرونا شرایط بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیشتر فراهم شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد:دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار کلیدی و مهمی را در عرصه های مختلف انجام دادند و امروز هم در برابر هجمه های مختلفی که دشمن علیه ایران اسلامی به کارگیری می کند دانش آموزان و جامعه فرهنگی بسیار می تواند در این خصوص تأثر گذار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار