خبرهای داغ:

مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان‌سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاهگل و سیم‌گل و ... از جمله فعالیت‌های در دست اجرا برای مرمت بافت تاریخی مجن است.
کد خبر: ۹۲۷۲۱۵۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
مرمت بافت تاریخی مجن شاهرود آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید رضا حسنی با اشاره به اینکه مجن شاهرود به ماسوله کویر ایران شهرت دارد، گفت: مرمت بافت تاریخی و ارزشمند این شهر در جذب هر چه بیشتر گردشگر به منطقه موثر است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود گفت:اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان‌سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاهگل و سیم‌گل و ... از جمله فعالیت‌های در دست اجرا برای مرمت بافت تاریخی مجن است.
وی افزود:مجن مانند روستای ماسوله گیلان به گونه‌ای ساخته شده که بام هر خانه حیاط خانه فوقانی است و این عامل چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود آورده است.
مجن علاوه بر بافت تاریخی از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که می‌توان به آبشار طبیعی تنگ داستان، منطقه سرسبز و دیدنی فرح‌زاد، چشمه هفت رنگ، آبشار سوری و غار‌های طبیعی اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار