سردار سلیمانی در نشست بسیج جامعه پزشکی:

باید جرات بازسازماندهی را داشته باشیم/در تکمیل دولت اسلامی دچار مشکل شده ایم

بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است که می توان آن را حزب انقلاب اسلامی دانست نه به معنای حزب سیاسی که بخواهد پشت سر دولت ها قرار بگیرد، بلکه بسیج پشت سر انقلاب است که با حضور مردم در صحنه های مختلف تجلی پیدا می کند
کد خبر: ۹۲۷۱۸۳۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

باید جرات بازسازماندهی را داشته باشیم/در تکمیل دولت اسلامی دچار مشکل شده ایم

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست مسئولین استان های بسیج جامعه پزشکی با حضور سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سردار سلیمانی در این نشست و در میان مسئولین استان های بسیج جامعه پزشکی با اشاره به رسالت بسیج در گام دوم انقلاب گفت: بسیج در سال گذشته 40 سالگی خود را سپری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز یک سند راهبردی به نام گام دوم انقلاب را تبیین کردند که باید سرلوحه فعالیت های بسیج باشد.

وی بر مردمی بودن تشکیلات بسیج تاکید نمود و افزود: بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است که می توان آن را حزب انقلاب اسلامی دانست نه به معنای حزب سیاسی که بخواهد پشت سر دولت ها قرار بگیرد، بلکه بسیج پشت سر انقلاب است که با حضور مردم در صحنه های مختلف تجلی پیدا می کند و همان مفهوم مردم سالاری اسلامی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تاکید بر اینکه بسیج یک تفکر است که باید جاری شود و تشکیلاتی مردمی است نه حاکمیتی، گفت: بسیج تشکیلاتی مردمی زیر نظر امام المسلمین است که از رهبر انقلاب دستور می گیرد و یک خط طولی دارد که ولایت امر مسلمین است. بسیج یک تشکیلات نهادی است که با تشکیلات حاکمیتی تفاوت دارد و یک تشکیلات انقلابی است که تمامی واحدهایش هر کدام مغز منفصل دارند و دارای تفکر راهبردی اند.

وی ادامه داد: هدف بسیج بر اساس رسالت انقلابی اش تحقق همه جنبه های ظرفیت مردمسالاری اسلامی است بطوریکه مردم در همه صحنه ها حضور داشته باشند و سالار خودشان باشند که دراین صورت است که نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های دنیا متفاوت خواهد بود.

وی اظهار داشت: باید با حفظ اصول و در نظر گرفتن اهداف عالیه بسیج، جرات بازسازماندهی را داشته باشیم و برای شرایط جدید و گام دوم انقلاب و تحقق همه جنبه های مردمسالاری اسلامی، خود را آماده کنیم.

سردار سلیمانی به تنگ نکردن حلقه بسیج تاکید کرد و افزود: امام (ره) زمانی که ملت ایران را برای پیروزی انقلاب، بسیج کرد آنها را خط کشی نکرد و همه اقشار را به میدان آورد، و بسیج فعلی نیز همان است با این تفاوت که برای افزایش قابلیت ها، سازماندهی را بیشتر کرده ایم تا اولویت ها لحاظ شود.

سردار سلیمانی حرکت در جهت تحقق دولت اسلامی را کند برشمرد و گفت: علیرغم موفقیت ها و پیروزی های چشمگیر، در تکمیل دولت اسلامی دچار مشکلاتی شده ایم که البته در گام دوم انقلاب، تحول ها آغاز شده است بطور نمونه، اقبال مردم به قوه قضاییه و تحولات آن، نسبت به قبل، بسیار افزایش یافته که نشاندهنده این است که روند رو به جلو و موفقیت آمیز بوده است.

وی همچنین بیان داشت: بسیج باید چتر خود را گسترده کند و اقشار در بسیج، بیشترین نقش را در تکمیل دولت اسلامی داردو بسیار تعیین کننده است و در میان اقشار نیز، بسیج جامعه پزشکی از موثرترین طیف ها می باشد. باید توجه داشته باشیم که بسیج جامعه پزشکی، منحصر به جامعه پزشکان بسیجی نیست و همه جامعه پزشکی را مخاطب خود می داند و خودش را همان قدر که در مقابل دستگاه های مربوط به بهداشت و درمان مسئول می داند در مقابل مردم نیز مسئولیت دارد و کارآمدی دستگاه های مربوط به بهداشت و درمان برایش حائز اهمیت است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر اصالت دادن به نقش آفرینی تاکید کرد و گفت: زمانی که بسیجی ها وارد خرمشهر شدند نگفتند که ما چه کاره ایم و ارتش مسئول مرزهای کشور است بلکه توی ذهن اش این بود که همه کاره و صاحبخانه است و با همین تفکر توانست دشمن را زمین گیر کند. الان هم همان حالت وجود دارد و آنجا که خلایی در کارکردها وجود دارد بسیج وارد می شود و خودش را مسئول جبران آن می داند.

وی خطاب به بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: ما نمی دانیم که در پاییز در مورد کرونا چه اتفاقی می افتد لذا باید شرایط را پیش بینی کنیم و هر استانی خودش برنامه ریزی کند و منتظر دستور نباشد، بسیج جامعه پزشکی در استان ها باید راهبرد و تاکتیک داشته باشند تا بسیج به عنوان نهادی انقلابی از مدیریت آمرانه به مدیریت راهبرانه هدایت شود.

سردار سلیمانی بر ضرورت وجود برنامه ریزی غیرمتمرکز اشاره کرد و تاکید نمود که هر بخشی از بسیج با توجه به وظیفه و ماموریت اش، برنامه ریزی کند و فرایندها را برای ایجاد اثربخشی طراحی نماید.

سردار سلیمانی همچنین بر استفاده از نیروهای بسیجی تاکید نمود و گفت: بسیج، بسیج مردمی است و نباید بگوییم که نیروهای بسیج باید از سپاه باشند، باید از رویکرد مردمی استقبال کرده و خلاها را با همین نیروهای عظیم مردمی پر کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار