ماجرای جالب راه اندازی هیات عزاداری اباعبدالله الحسین توسط نوجوان 13 ساله یاسوجی

آقا ابوالفضل به صورت خود جوش در روز اول محرم به همراه دوستانش(مهدی کاظمی مطلق-هادی کاظمی مطلق-امیر مومن فرد)میگه بچه ها ما باید تو کوچه و خیابونمون هیات برا خودمون داشته باشیم ...
کد خبر: ۹۲۷۱۵۶۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, محمدجواد درخشان  عضو سازمان بسیج مداحان استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان خاطره ای از یک نوجوان 13 ساله که در مادوان از توابع  شهریاسوج به عشق امام حسین علیه السلام هیاتی راه اندازی کرده است پرداخته و نوشته است: در حسینیه پدخندق تیپ ۴۸ بودام در معیت برو بچه های هیات منتظران ظهور امام زمان(عج)۳۱۳نشسته بودم که تلفنم زنگ خورد.

جواب دادم  ...

حاج آقا سید عیسی موذنی بود بیان داشت ،برادر درخشان هیاتی هست ،مداح ندارند؛ از شب اول محرم تا شب هشتم محرم با اکو شارژی برنامه عزاداری محرم رو برگزارمی کنند، اونجا دعوت هستین برا مداحی با آقای دانشمند(کارکنان تیپ ۴۸)هماهنگ می کنم باهاتون تماس بگیرن.

چند لحظه ای از تماس حاج آقاموذنی نگذشته بود که گوشی ام زنگ خورد...

برادر دانشمند هماهنگ کرد ...
آقای درخشان از طرف حاج آقا موذنی تماس می گیرم ...
خواستیم امشب برا مداحی در خدمتون باشیم به آدرس مادوان-خیابان امام خمینی(ره)-کوچه شهیدعزت خواه تشریف فرما شوید... بعد ازسلام و علیک و پذیرش جهت حضور در برنامه ...!
سوال کردام جناب دانشمند شما سخنران دارید؟
ایشان بیان داشتند نه ؛
با ارتباطات گیری که با سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم هماهنگ کردام با حاج آقای حاجی زاده سخنران میهمان اعزامی از قم المقدس و قاری نوجوان امیرحسین جهان جهت استفاده در برگزاری برنامه محرم .
ما به آدرس که هماهنگ شده بود رفتیم
خیلی ساده،پرچمی مشکی رنگ مزین به نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع)در کوچه ای نسبتا تاریک نصب کرده بودن ،و هرکس نذر و نذوراتی داشت ...
یکی شربت دیگری چای و....
اهالی این خیابان و کوچه ، هر خانواده زیر انداز جلوی خونه ی خود پهن کرده بودن و نشسته آماده برگزاری برنامه امشب بودند.

در اولین حضور دو سه نوجوان مشاهده کردایم که با انگیزه ، شور و شعور خاصی دو عدد طبل و سنج در دست دارن و در حال طبل زدن هستند.

قاری قرآن شروع به قرائت کرد وسخنران سخنرانی و مداحی و ختم برنامه اعلام شد.

بعد از برنامه گفتم برادر دانشمند بچه ها چه شوق عجیبی برا محرم دارن
آقای دانشمند بعد از چند لحظه سکوت و تامل گفت آقای درخشان:
این هیات مسئله ی مهمی داره که توسط اون پسر(ابوالفضل روهنده) استارت خورد.

آقا ابوالفضل به صورت خود جوش در روز اول محرم به همراه دوستانش(مهدی کاظمی مطلق-هادی کاظمی مطلق-امیر مومن فرد)میگه بچه ها ما باید تو کوچه و خیابونمون هیات برا خودمون داشته باشیم ...
آقا ابوالفضل که عشق امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)تمام وجودش را احاطه کرده بود میگه بچه ما برا هیاتمون باید طبل،سنج و اکو شارژی داشته باشیم ...
ابوالفضل فورا با پدرش به نام (یاور) هماهنگ می کنه ،بابا می خوام هیات برا امام حسین(ع)برپا کنم با بچه و طبل و سنج و....نیاز داریم...
پدر آقا ابوالفضل با موافقت یک عدد اکو شارژ ی کرایه می کنه و طبل و سنج و زنجیر می گیره ...
‌از شب اول تا شب هشتم محرم با اکو شارژ ی برنامه خود را پیش می بردند و همه اهالی اون منطقه با حضور خودشون دراین هیات مشوق این عزیزان شدند.
باتوجه به توجیح مسئله با هماهنگی با آقا ابوالفضل و دوستانش و هماهنگی با جناب آقای نگین تاجی مسئول تشکلات دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته شد این هیات به نام مبارک یکی از شهدای کربلا باشد...هیات به نام هیات جوانان حضرت علی اکبر(ع)مادوان نام گذاری شد.
قابل ذکراست هیات مذهبی جوانان حضرت علی کبر(ع)واقع درشهریاسوج-منطقه مادوان-خیابان امام خمینی(ره)-کوچه شهید عزت خواه فعالیت مذهبی دارد‌.

قابل ذکر است آقا ابوالفضل ۱۳ ساله که قهرمان ووشو کشوری در سطح نوجوان می باشد خیلی دوست دارد کربلا برود و حرم امام حسین(ع)را زیارت نماید.

با پیگیری های مجدانه و بنابرعلاقه بسیار زیاد به بسیج ابوالفضل عضو گردان تکاور فاتحین تیپ ۴۸ شد .
ایشان آرزو دارد که با عمل به شعارهیهات من الذله و الگوگیری از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه خادم الحسین(ع)باشد و موجب نابودی اسرائیل و آمریکای جنایتکار باشد‌.

بله عاشورا درسی است که تا ابد ماندگار است ...
درس غیرت ؛آزادی و آزادمردی
درس تشخیص حق از باطل
تنها درک کننده این نهضت عاشقان و صالحان اند.
و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)چه زیبا فرمودند:
یاران من در گهواره های مادرانشان هستند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات