نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با "بسیج":

عدالت خواهی و مطالبه گری از اهداف امام حسین(ع)در قیام کربلا بود/همه ما می توانیم در جامعه داعی الله باشیم

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داعی الله دعوت کننده به سوی خدا بوده و جز کسب رضایت و نزدیکی به خدا هیچ مقصدی در زندگی ندارد،گفت:عدالت خواهی و مطالبه گری از اهداف امام حسین(ع)در قیام کربلا بود.
کد خبر: ۹۲۷۰۸۵۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی در گفت: وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه یکی از منابع مهم معرفتی که می‌توانیم از آن بهره ببریم دعا‌هایی است که توسط اهل بیت علی‌ها السلام به دست ما رسیده است، اظهار داشت:یکی از زیارت‌هایی که برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وارد شده زیارت اول رجب است که امام صادق (ع) به آن تاکید ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در این زیارتنامه کلمه لبیک استفاده شده است، بیان کرد:لبیک در زبان عربی مربوط به دعوتی است که فردی انجام داده و در پاسخ به دعوت او کلمه لبیک پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه امام حسین (ع) داعی الله بود، تصریح کرد:داعی الله دعوت کننده به سوی خدا بوده و جز کسب رضایت و نزدیکی به خدا هیچ مقصدی در زندگی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از ویژگی مشترک تمام پیامبران الهی این است که داعی الله بودند، تصریح کرد:خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره احقاف نیز به این مهم اشاره داشته است.


نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه اگر فردی مردم را به سوی خود دعوت کرد در دانا و عالم بودن او میبایست شک کرد، ادامه داد:هر کس بر حسب دایره تاثیرگذاری خود میتواند داعی الله بوده و میتواند افراد را به سوی خدا دعوت کند.

حجت الاسلام دولابی با اشاره به اینکه دعوت امام حسین (ع) منحصر به زمان حیات ایشان نبوده و تا امروز امتداد دارد، گفت:امروز هم میتوان پا در رکاب امام بود و به دعوت ایشان لبیک گفت.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به دنبال مطالبه گری شکل گرفت، ابراز داشت:مطالبه برطرف کردن بدی‌ها و حاکم نمودن دین اسلام بر جامعه اسلامی، از بین بردن فساد، دفاع از مظلوم، حرکت در جهت مطالبه گری، اصلاح گری، دعوت به خوبی و بازداشتن از زشتی‌ها، تلاش برای زدودن فرهنگ منحط مادی و جلوگیری از انحراف فرهنگ امت اسلام از اهداف قیام امام حسین (ع) می‌باشد.


وی در پایان افزود:امیدواریم بتوانیم با برداشتن گامی کوچک در جهت حل مشکلات توفیق خدمت و حرکت در مسیر سیدالشهدا (ع) را داشته باشیم.
ارسال نظرات