سعید زعفری هشجین

ولایت‌مداری از اوصاف خاص اصحاب امام حسین‌(ع) است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اجتماع تاسوعای حسینی اردبیل، ولایت مداری را از اوصاف خاص اصحاب امام حسین (ع) خواند و گفت: ایمان مستحکم و بصیرت نافذ حضرت ابوالفضل زبانزد همگان است.
کد خبر: ۹۲۷۰۷۱۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

ولایت‌مداری از اوصاف خاص اصحاب امام حسین‌(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام محمد قمی بعد از ظهر شنبه در سفر به استان اردبیل در سخنرانی اجتماع عظیم اردبیلیان که همه ساله به مناسبت تاسوعای حسینی برگزار می‌شود، شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل را سرآمد عزاداران محرم در کشور معرفی کرد و از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هیأت‌های عزاداری ابراز خرسندی کرد و از عموم فعالان این عرصه تقدیر و تشکر کرد.

وی در توصیف فضائل و اوصاف حضرت ابوالفضل (ع)، ایمان مستحکم و بصیرت نافذ آن حضرت را زبانزد عالم بشریت دانست و اظهار کرد: حضرت قمر منیر بی هاشم (ع) نفوذ بصیرت و ایمان قوی و مستحکم داشت و اهل جهاد فی سبیل الله بود این اوصاف از آن حضرت یک وجود متفاوت ساخته بود که توانست با ولایت مداری و تبعیت محض از امام زمان خویش، عبدالصالح بودن را به تمام معنا به نمایش گذاشت.

ولایت‌مداری از اوصاف خاص اصحاب امام حسین‌(ع) است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با تاکید بر تبلیغ و ترویج صحیح ایمان و دینداری در جامعه، علی الخصوص در بین نسل جوان، زهد و عبادت و ایمان راسخ از اوصاف بارز اصحاب امام حسین (ع) و شهدای کربلا بود و این امر دشمنان را به خشم آورده بود و اکنونی نیز دشمنان اسلام و نظام اسلامی بر ایمان جوانان ما نقشه می کشند و در صدد تضعیف ایمان و اراده جوانان هستند که بایستی در این خصوص دقت و تلاش بالایی از سوی دستگاه‌های فرهنگی و دینی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام قمی، در بخش دیگری از سخنانش، عوامل مؤثر در ولایت مداری را نفوذ بصیرت، رهبری صالح و ایمان و تقوا عنوان کرد و افزود: حضرت ابوالفضل (ع)، آن زمانی که از مولای خویش حضرت امام حسین (ع) اذن ورود به میدان جنگ خواست، آن حضرت برای حراست از خیمه‌ها اجازه رفتن به میدان را به حضرت ابوالفضل ندادند و ایشان تابع محض امام خویش شد و اطاعت امر فرمود و درس ولایت مداری را به مسلمانان آموخت. در عصر کنونی نیز شهید سردار سلیمانی با درس آموزی از مکتب حسینی، به فرمایش رهبر لبیک گفته و در دفاع از حریم و حرم به شهادت رسید و رشادت را به عینه معنا بخشید.

وی مواسات و از خودگذشتگی را از دیگر خصوصیات بارز حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و افزود: حضرت ابوالفضل (ع) هنگام آب آوردن برای تشنگان صحرای کربلا و یاران اباعبدالله الحسین (ع) خود با تمام تشنگی آب ننوشید و امام خویش را مقدم بر خود دانست و به یاد لب تشنگان لب به آب نزد. این رفتار جوانمردانه ابوالفضل (ع) درس ایثار و مروت را به جهانیان آموخت.

 

ولایت‌مداری از اوصاف خاص اصحاب امام حسین‌(ع) است

ولایت‌مداری از اوصاف خاص اصحاب امام حسین‌(ع) است

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار