شور و شعور حسینی در تاسوعای کرونایی کهگیلویه وبویراحمد

مردم استان کهگیلویه وبویراحمد با شور و شعور حسینی در تاسوعای کرونایی در غم شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش به سوگ نشستند.
کد خبر: ۹۲۷۰۶۹۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مردم این استان هم صدا با دیگر عزاداران در نقاط مختلف کشور در روز و شب تاسوعا با وجود شیوع ویروس کرونا عزاداری خود را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کردند.

مردم استان با حضور در فضای باز حسینیه ها، مساجد، خیابانها میادین مرکزی شهرها و روستاها عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کردند و در مصیبت علمدار کربلا و اصحاب کربلا بر سرو سینه زدند.

همچنین برخی عزاداران با تبدیل خانه های خود به حسینیه نیز به صورت خانوادگی به عزاداری پرداختند.

اما امسال و در محرمی متفاوت برخی آئین‌ها از جمله حرکت هیات های مذهبی در خیابان ها، پخت نذری، عزاداری های سنتی، تجمع در فضاهای سربسته با هدف حفظ سلامتی مردم و کمک به قطع زنجیریه شیوع کرونا برگزار نشد.

گفتنی است مراسم تاسوعای حسینی امروز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در برخی مناطق استان آغاز شد.

نماز ظهر تاسوعا در یاسوج به یاد شهدای کربلا

نماز ظهر تاسوعا در کهگیلویه وبویراحمد به یاد شهدای دشت کربلا با حضور عزاداران حسینی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

مدیر ستاد اقامه نماز این استان گفت: امسال با وجود اینکه شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های فرهنگی را محدود کرد، اما آیین‌های ویژه دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با شور و شعور حسینی در استان برگزارشد.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه یکی از ایده‌های جذاب، فراگیر و خداپسندانه‌ای که در سال‌های اخیر در میان عزاداران حسینی مرسوم شد، اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به جماعت بوده است افزود: نماز ظهر امروز نیز پس از برپایی عزاداری در تاسوعای حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر استان اقامه شد.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هیات‌های مذهبی نیز برگزار شد ادامه داد: نمازگزاران با استفاده از ماسک و سجاده و مهر شخصی و رعایت فاصله اجتماعی نماز ظهر تاسوعا را به یاد سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن شهید دشت کربلا اقامه کردند.

حجت الاسلام پناهی گفت: با مشارکت سپاه پاسداران محل‌های برگزاری نماز قبل و بعد از مراسم ضد عفونی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات