برگزاری مراسم تعزیه خوانی در دهدشت / تعزیه از عقیده و باور مذهبی مردم ریشه می گیرد

 به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه مراسم تعزیه خوانی در مجتمع فرهنگی و هنری کوی آزادگان دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۴۳۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این آیین معنوی با اشاره به شور حسینی و جاودانگی فرهنگ غنی عاشورا گفت: تعزیه مردمی ترین گونه ی نمایش در ایران است که از عقیده و باور مذهبی مردم ریشه می گیرد.

سید ایرج کاظمی جو افزود: تعزیه خوانی در ایام محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی،همچنان میتواند ظرفیت بالای خودرا برای اجرا و بر قراری ارتباط با مخاطبان به تصویر بکشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:  اشعار غنی در قالب تعزیه خوانی، میتواند پیوند عمیق جامعه با فرهنگ عاشورا را متجلی کند تا شعار عدالتخواهی و آزداگی همچنان صدای تپش قلب مظلومان عالم بشریت باشد.
در حاشیه ی مراسم خسرو دیدار عضو شورای شهردهدشت ضمن تشکر ویژه از متولیان فرهنگی و هنری گفت: هر اثر هنری در راستای شور حسینی برای همیشه بر دیباچه ی تاریخ ماندگار خواهد شد.
در این مراسم تعدادی از مسئولان و متولیان امر فرهنگ و هنر اسلامی شهرستان کهگیلویه حضور داشتند و مراسم زیبای تعزیه خوانی به صورت زنده از شبکه های اجتماعی برای شهروندان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار