مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در تیپ 48 فتح برگزار شد

در ابتدای برنامه زیارت عاشورا توسط برادر یوسف روزستان قرائت شد و پس از آن حجت الاسلام دکتر کامل جمالی فرد مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان به ایراد سخن پرداختند.
کد خبر: ۹۲۶۹۷۶۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مراسم ایام الله ماه محرم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور پرسنل کادر و وظیفه تیپ سرافراز 48 فتح و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر کامل جمالی فرد مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان، با قرائت زیارت عاشورا توسط برادر پاسدار یوسف روزستان و با مرثیه سرایی برادر پاسدار عبدالرحمن روح الامین در محل چمن مصنوعی تیپ 48 فتح برگزار شد. 

در ابتدای برنامه زیارت عاشورا توسط برادر یوسف روزستان قرائت شد و پس از آن حجت الاسلام دکتر کامل جمالی فرد مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان به ایراد سخن پرداختند.
وی با تشریح شخصیت خواجه ربیع از شخصیت های مهم و زهاد زمانه امام حسین(ع) پرداخت و گفت: این فرد کسی بود که در احوالتش ذکر کرده اند که در منزل خود قبری کنده بود و هرگاه در خود قساوت قلبی احساس می کرد، به قبر داخل می شد  و پس از مجسم کردن حالات پس از مرگ آیه ( رب ارجعون لعلی اعمل صالحاً فیما ترکت) را می خواند.

وی افزود: اما این فرد به قول علامه طباطبایی و شهید مطهری مردود و مطرود است چراکه یک بال بیشتر نداشت و آن هم بال تقوای فردی بود که وقتی به او بصیرت نداد بی فایده است.

جمالی فرد ابراز داشت: این شخصیت در عین این همه زهد هنگام شنیدن خبر شهادت امام حسین(ع) تنها آیه استرجاع( انا لله و انا الیه راجعون ) را بر زبان جاری کرد و از اینکه یزید و عاملان قتل امام حسین(ع) را مورد لعن و ملامت قرار دهد، خودداری کرد و به اصطلاح از امور دنیوی سخن نگفت.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان بیان کرد: گفته می شود انسان در واقع برای اینکه از عالم ماده با عالم معنا سیر کند و از یک بال استفاده کند قدرت سیر و قدرت سلوک و قدرت رسیدن کمال و سعادت را نخواهد داشت یعنی یک شخصیت با این عظمت ، علمای شیعه می گویند این یک انسان ناقصی است.
در ادامه  وی با طرح این سوال که آیا امروز ما درک می کنیم زمان و ولی زمانمان را می¬شناسیم یا نه و اساساً چه نیازی هست بعد از 1400 سال واقعه عاشورا را واکاوی کنیم؟
حجت الاسلام جمالی فرد با انتقاد از برخی از روشنفکر نماها که واکاوی و پرداختن به این واقعه عظیم را برگشت به عقب می دانند به پاسخ شهید مطهری(ره) اشاره نمودند که بیان داشتند عاشورا یکی از اصول و ثوابت فکری شیعه است و لذا بررسی آن از ضروریات است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان با اشره به اینکه  سمت راست این واقعه بزرگ غدیر است، گفت: آنچه بعدها تئوریسین نظام لیبرالیسم فرانسیس فوکویاما بیان کرد که شیعه به مدد بال سبز مهدویت و بال سرخ عاشورا و با داشتن سپر ولایت فقیه غیر قابل شکست و کنترل است.
وی در ادامه بیان داشت: کل یوم عاشورا و کل عرض کرببلا این را به ما می¬گوید که این واقع برای تاریخ خاصی نبود و این اصل جاری و دائمی است تا روز قیامت و این جدال حق و باطل تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و ما باید بدانیم در کدام جبهه هستیم و این واکاوی به ما کمک میکند که از تحریف عاشورا جلوگیری کنیم.

وی افزود: این را باید بدانیم که انقلاب اسلامی ایران بر این اساس شکل گرفت و این موارد از جمله اموری است که ما را وامی دارد تا واقعه عاشورا واکاوی کنیم.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان در ادامه در پاسخ به این سوال که چه شد که امام حسین(ع) قیام نمودند؟ گفت: که قیام امام حسین(ع) در واقع مقابله با تغییر مسیر حرکتی بود که نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) آن را پایه ریزی کرده بودند، و ریل داشت عوض می شد و مسیر حرکت داشت تغییر اساسی میکرد.

جمالی فرد افزود: و این دگرگونی را به این صورت در زمان امام حسن(ع) شاهد نبودیم. این دگرگونی مسیر حرکت اسلام باعث شد تا امام حسین (ع) برای جلوگیری از این تغییر قیام نمایند. در زمان امام حسین(ع) کسی بر مسند حکومت مینشیند که مبانی اسلامی را در ظاهر هم رعایت نمی کرد، یزید علیه لعنه در انظار عمومی شرب خمر می کرد و فساد را از رأس به عموم جامعه تسری می داد و اصلاً هیچگونه مراعاتی در رعایت قوانین اسلامی از سوی یزید صورت نمی گرفت و حکومت در حال فساد گسترده بود و مردم به سمت و سوی فساد حرکت می داد چراکه حکومت فساد را نهادینه می¬کرد و این مسیر عوض میشد.

این مسئول ابراز داشت: و اینگونه عملکرد بود که امام حسین(ع) را به قیام واداشت. در بررسی انقلاب اسلامی هم ذکر این نکات لازم است و نباید اجازه دهیم که عاشورا و انقلاب اسلامی نیز دچار تحریف شوند. باید بدانیم که انقلاب اسلامی محدود به جغرافیای ایران اسلامی نیست چون که اگر آن را به یک محدوده و منطقه خاصی محدود کردیم، نتیجه این می-شود که گفته شود انقلاب آرمان فرامرزی ندارد و حال اینکه ما آرمان داریم برای فرامرزها و ماموریت داریم برا فرامرزها.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فتح استان افزود: نامیدن حرکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب توسط رهبر معظم انقلاب در همین راستا است. با شهادت حاج قاسم مکتب زنده شد.امروزه نیز نظام سلطه به این نتیجه رسیده است که که تنها با ضربه زدن به سپر ولایت فقیه است که می شود به بال سرخ حسینی و بال سبز مهدویت ضربه وارد کرد. ما به عنوان پاسدار و حارث انقلاب اسلامی اگر اهداف و آرمانهای حضرت امام(ره) و مکتب شهید سلیمانی را درک نکرده باشیم نمی توانیم در این مسیر حرکت کنیم و به کمال و سعادت برسیم.
وی در پایان گفت: برای اینکه خودمان را بشناسیم و بتوانیم در مسیر حرکت کنیم باید مسیر را بشناسیم و مقصد را بشناسیم تا بتوانیم در این راه و صراط حق نلغزیم و ثبات قدم داشته باشیم. و ما توفیقی الا بالله و علیه توکلت و الیه انیب.
در ادامه مدیحه سرایی توسط برادر عبدالرحمن روح الامین انجام گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظرات