تجلیل از مدافعان سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سپاه فتح استان

به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از مدافعان سلامت تجلیل شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۰۴۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, آیین تجلیل از مدافعان سلامت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح ، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی فرماندهان و مدافعان سلامت در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح استان در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه جامعه پزشکی گفت: استفاده یک ساعتی از ماسک در روز به ما احساس خفگی می‌دهد، ولی یک پرستار و یا پزشک یک روز کامل و در بدترین شرایط ممکن ماسک میزنند ما باید قدردان مدافعان سلامت باشیم.

سردار خرمدل با بیان اینکه در طول ۶ ماه گذشته در کشور بیماری نبوده که به مراکز درمانی ما مراجعه کرده باشد و حوزه درمان آن را نپذیرفته باشد، افزود: ما در دنیا جایگاه رفیعی در مبارزه با بیماری کرونا داریم در حالی که وضعیت غرب مطلوب نبود.

وی به خدمات جامعه پزشکی تحت گروه‌های جهادی هم اشاره کرد و افزود: این گروه‌های جهادی در مناطق دور افتاده به ارائه خدمت می‌پردازند و حتی کسانی را مورد درمان قرار می‌دهند که خود آن‌ها نمی‌دانستند که بیمار هستند و در بحث گروه‌های جهادی یکی از استان‌های موفق هستیم.
فرمانده سپاه فتح استان همچنین اضافه کرد: گروه‌های جهادی باید شناسنامه دار باشند و در سامانه ثبت شوند و برنامه‌های آن‌ها هدفمند و سازمان یافته باشد تا بتوانند در شناسایی درمان و پیشگیری بیماران موفق عمل کنند.

سردار خرم دل به آسیب‌های اجتماعی هم در استان اشاره کرد و گفت: این آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی ما شده و باید راه حل‌هایی برای این آسیب‌ها پیدا کنیم و حتی در بعضی مناطق بیماری خاصی افزایش پیدا می‌کند که ما باید به فکر راه حل و درمان این بیماری‌ها هم باشیم.
فرمانده سپاه فتح استان همچنین اضافه کرد: تشکیل گروه‌های جهادی تیم‌های پژوهشی به صورت تخصصی برای رفع بیماری‌ها و معضلاتی که در استان وجود دارد در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به جلسه‌ای که در تهران با حضور وزیر بهداشت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داشت اشاره کرد و گفت: استان ما یکی از استان‌هایی بود که در موضوع مبارزه با بیماری کرونا از استان‌های موفق و پیشرو بوده است.
روشنفکر به وضعیت ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: ما در شهریور ماه و سه ماهه پاییز شرایط ویژه‌ای را داریم و باید با آمادگی کامل برای مبارزه با این ویروس جلو برویم.

وی به خدمات رسانی به مناطق محروم روستایی و عشایری با نگاه عدالت بهداشتی و درمانی هم اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به عدالت بهداشتی و درمانی لازم است که خدماتی را در این مناطق ارائه دهیم که باید به صورت عادلانه در بین اقشار روستایی و عشایری در قالب تیم‌های پزشکی، دندانپزشکی و متخصصان باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا افزود: باید در این ایام در روستا‌های محروم خدمات بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط ارائه شود تا ما در روستا‌ها کمتر مشکل داشته باشیم و با توجه به بافت عشیر ه‌ای استان، مراودات در این روستا‌ها زیاد هست و باید کاری کنیم که پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

روشنفکر با اشاره به اینکه در کشور هرگاه نیاز بوده بسیج به کمک آمده و بحران‌ها را مهار کرده است گفت: امید هست که در این ایام هم بسیج جامعه پزشکی در مهار ویروس کرونا همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تبریک روز پزشک گفت: همانطور که در جنگ دفاع مقدس رزمندگان در خط مقدم بودند الان کادر درمان در خط مقدم هستند و مردم قدردان تلاش‌های آن‌ها هستند و رهبر معظم انقلاب در چند نوبت از خدمات کادر درمان قدردانی کردند.
یزدان پناه با اشاره به این که حرفه پزشکی ارزش معنوی و اجتماعی بالایی دارد افزود: اعتمادی که جامعه به پزشکان دارند باعث می‌شود مسائل محرمانه بیماران با پزشکان مطرح شود و پزشکان امانتدار هستند که ما در مسائل مختلف مردم مشارکت داریم.

وی به ۱۶۴ شهید راه سلامت هم اشاره کرد و گفت: آنچه در زمان ویروس کرونا در جامعه ما مشخص است همدلی در تمام نهاد‌های استان بود و ما در مبارزه با ویروس کرونا مدیون همه نهاد‌ها و مردم هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دوستان ما در بسیج جامعه پزشکی همکار ما هستند اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی گاهی در بعضی مسائل پیش قدم بودند.
وی با بیان اینکه نیرو‌های علوم پزشکی در عرصه‌های مختلف هم خدمات رسانی می‌کنند گفت: خدمات جامعه پزشکی طوری بود که ما در این ۴۰ سال مرگ و میر‌ها کاهش یافته و امید به زندگی افزایش یافته و بهبود شاخص‌های درمانی رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نباید درمورد ویروس کرونا بی‌تفاوت باشیم ادامه داد: شهریور و سه ماه پاییز امسال مرحله خطرناک است که ممکن است مبتلایان بیشتری را داشته باشیم و این چهار ماه آسیب‌پذیر است و انتظار می‌رود تمام نهاد‌ها به دانشگاه کمک کنند چرا که ممکن است این ویروس از نقطه‌ای حمله کند که بتواند در زمان کمی مرگ و میر‌های زیادی را به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات