خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

امام حسین (ع) نماد آزادگی است/ هدف امام حسین(ع) جهل‌زدایی بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماد آزادگی امام حسین (ع) است، گفت: بالاترین خاستگاه بشریت آزادگی است و تمام انسان‌ها به دنبال آزادگی هستند و حسین(ع) مظهر آزادگی است.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۹۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

امام حسین (ع) نماد آزادگی است/ هدف امام حسین(ع) جهل‌زدایی بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان در جمع عزاداران حسینی در باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه ۱۳۸۱ سال از واقعه دلخراش و جانگداز کربلای معلی در سال ۶۱ هجری می‌گذرد و دور هم جمع شده‌ایم برای سیدالشهدا عزا اقامه کنیم، گفت: برای شناخت امام حسین (ع) باید تاریخ را ورق زد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی اباعبدالله الحسین(ع) آزادگی است، افزود: هیچ قید و بندی نتوانست امام حسین (ع) را مقید کند و ببندد، و شعار ایشان «هیهات من الذله» است، یعنی تن به خواری و ذلت نمی‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماد آزادگی امام حسین (ع) است، اظهار کرد: بالاترین خاستگاه بشریت آزادگی است و تمام انسان‌ها به دنبال آزادگی هستند و حسین(ع) مظهر آزادگی است.

وی با بیان اینکه هر کسی فردای قیامت با امام خود محشور می‌شود، گفت: کسانی که دنباله رو سیدالشهدا(ع) هستند تن به خواری و ذلت نمی‌دهند که این عامل ماندگاری است.

افلاکیان با بیان اینکه در طول تاریخ برای اینکه امام حسین(ع) تحت شعاع قرار بگیرد و بر نهضت سیدالشهدا(ع) سرپوش گذاشته شود بسیار کارها شده است، ادامه داد: به شکرانه شهادت امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشورا از کربلا تا کوفه هزار مسجد ساخته شد.

وی با بیان اینکه امروز هم افرادی هستند که در مقابل حقیقت و خوبی‌ها می ایستند و ظالم هستند، گفت: افرادی که در مقابل حقیقت بی‌تفاوت هستند هم در آن ظلم شریک هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) جهل‌زدایی بود و با خون خود جهل‌زدایی کرد، ابراز داشت: امروز دشمن خانواده‌های ما را هدف قرار داده است و در پی آلوده کردن زنان و جوانان است و اگر دامن زنی آلوده شد دیگر نمی‌تواند انسان پاک تربیت کند.

وی با بیان اینکه گاهی براساس جهل مرتکب خطاها و لغزش‌ها شده و از محدوده دین خارج می‌شویم، گفت: بعد از خارج شدن از راه، هدایت و بازگشت بسیار سخت است.

افلاکیان با بیان اینکه گناه سراب است، گفت: امام حسین (ع) با قیام خود خواست به ما بفهماند که خود را از خفت گناه نجات دهیم.

وی ادامه داد: قلب مهمترین عنصر ادراکی انسان است و ابزار شناختی او احساس است؛ اگر قلب کسی مشکل داشته باشد نمی‌تواند محبت امام حسین(ع) را لمس کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دروغ مهمترین شاخصه انسان غیر الهی است و مصادیق فراوانی دارد، گفت: نساختن زبان با عمل، گفتاری که حقیقت خارجی نداشته باشد و گفتاری که با نیت درونی انسان سازگاری نداشته باشد از مصادیق دروغ است.

وی با بیان این‌که اگر کسی شیطان بر قلب او نازل شد، قلب او محل القای شیطان است و دائما او را وسوسه می‌کند، ابراز کرد: نقطه ضعف ما این است که اگر کوتاه بیاییم شیطان کوتاه نمی‌آید.

افلاکیان با بیان اینکه اگر قلبی سالم باشد محبت واقعی را می‌فهمد، گفت: در این شب‌ها ظرف وجودی خودی را با امام حسین(ع) مغناطیس عظیم هستی هماهنگ کنیم تا محبت واقعی را درک کنیم.

وی افزود: ذکر «یا حسین(ع)» سلامت دل است و محبت حقیقی را می‌فهمد و نشانه قدم برداشتن در راه محبت حقیقی اشک است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات