وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از مدافعین سلامت:

کادر پزشکی غیور ما در هیچ جای دنیا نمونه ندارند/164 شهید مدافع سلامت داریم

در حالیکه خیلی ها در هوای خنک لم داده بودند و بعضی هم در این شرایط نابهنجار، پول پارو می کردند پزشکان در کنار تخت بیماران بودند
کد خبر: ۹۲۶۸۷۳۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳

کادر پزشکی غیور ما در هیچ جای دنیا نمونه ندارند/164 شهید مدافع سلامت داریم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از مدافعان سلامت در روز پزشک با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در مجتمع فرهنگی ولیعصر (ع) برگزار شد.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: در حالیکه خیلی ها در هوای خنک لم داده بودند و بعضی هم در این شرایط نابهنجار، پول پارو می کردند پزشکان در کنار تخت بیماران بودند.

دکتر نمکی ضمن طرح این پرسش ها که روح حاج قاسم سلیمانی الان کجاست و همچنین راز جاودانگی عاشورا چیست، اظهار داشت: او در آغوش یار و محبوبی که برایش تلاش می کرد، آرام گرفت و راز جاودانگی عاشورا هم چیزی نبود بجز اینکه صحنه عاشقی عاشقان با پروردگار بود بطوریکه بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) از شهادت و از رنج نگفت بلکه از زیبایی های کربلا گفت که دلیل آن فقط عشق بود، لذا آنچه که عاشورا را جاودانه کرد چیزی نبود جز عشق مفرط به لقاءالله.

وی پیروزی در جنگ تحمیلی و تاب آوری امروز مردم در مقابل تحریم ها را ناشی از پیروی از مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: ما در جریان مبارزه با کرونا در عرض دو ماه از واردکننده ماسک، شوینده و تجهیزات و اقلام بهداشتی به صادرکننده آن تبدیل شدیم.

وزیر بهداشت به ذکر خاطره ای در روزهای نخست شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: سردار سلامی در همان روز اول به من گفت که احساس تنهایی نکن که برای ما دلگرم کننده و مهم بود.

وی رسیدگی به بیماران و تلاش های جامعه پزشکی را نشات گرفته از پیروی از مکتب امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: کادر پزشکی غیور ما در هیچ جای دنیا نمونه ندارند بطوریکه در دوران سخت شیوع کرونا حتی یک پرستار ما قهر نکرد با وجودی که بعضی از آنها 18 ماه کارانه نگرفته بودند، اما ماندند و کار کردند. ما ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داریم درحالیکه کشورهایی که بعد از ما طوفان کرونا به آنها رسید، فروماندند، حداقل ۷ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داشتند. آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار و انگلیسی‌ها ۲۲ میلیارد پوند تا سه ماه پیش برای بخش سلامت هزینه کردند اما وضعیت خزانه و امکانات ما قابل قیاس با آنها نیست. واقعا چه شد که یک بیمار پشت درب هیچ بیمارستانی معطل نماند و حتی یک نفر را به دلیل بی بضاعتی رها نکردیم حتی افاغنه بدون کارت اقامت را رایگان مداوا کردیم.

وزیر بهداشت افزود: زمانی که گفتم 300 هزار اکیپ فراهم می کنیم برخی آن را باور نکردند اما دیدید که توانستیم در مدت کوتاه بر ویروس کرونا غلبه کنیم که الان موج دوم آن پیش آمده که بر آن هم با کمک بسیج غلبه می کنیم.

کادر پزشکی غیور ما در هیچ جای دنیا نمونه ندارند/164 شهید مدافع سلامت داریم

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهدای مدافعین سلامت تجلیل به عمل آمد.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با بیان اینکه از روز نخست مبارزه با ویروس کووید ۱۹ همکاری تنگاتنگی با بسیج جامعه پزشکی داشتیم، اظهار داشت: تعداد شهدای ثبت شده از جامعه پزشکی کشور تا امروز ۱۶۴ نفر است. البته موارد جدیدی اعلام شده که در دست بررسی است و امیدواریم خداوند روح همه این عزیزان را با سالار شهیدان محشور کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار