سردار سلامی در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت:

جامعه پزشکی ما ایستاد تا جامعه ما بایستد/عاشورا نماد مجسم فضیلت هاست

آنها زندگی و مرگ را با هم جابجا کردند و سلامت بیمار را بر سلامت خود ترجیح دادند که این معامله در هیچ دستگاه محاسبات مادی جایگاه ندارد و قابل محاسبه نیست.
کد خبر: ۹۲۶۸۷۱۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

جامعه پزشکی ما ایستاد تا جامعه ما بایستد/عاشورا نماد مجسم فضیلت هاست

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از مدافعان سلامت در روز پزشک با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در مجتمع فرهنگی ولیعصر (ع) برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سیدالشهدا (ع) و با اشاره به فلسفه اصلی عاشورا گفت: فلسفه اصلی عاشورا نشان دادن یک مابه ازای مجسم در عالم، برای زیباترین مفاهیم، واژه ها و معانی است.

وی آزادگی، حریت، توکل، صبر، فداکاری و وفاداری را معانی متعالی در روح عاشورا عنوان کرد و افزود: همه اینها معانی است که در روح عاشورا و قامت شهیدان تبلور پیدا کرد و عاشورا چشمه سار جاری این حقایق در کالبد هستی است بطوریکه از آن به بعد، جهان با این معانی شکل یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید نمود که عاشورا یک نماد مجسم از فضیلت هاست و گفت: آنچه که امروزه به عنوان هنرنمایی فداکارانه و عاشقانه جامعه پزشکی ایران در سخت ترین زمان جریان یافته، از همان روح بزرگ عاشورا نشات گرفته است و امروز نازله ای از عاشورا در جامعه ما جریان دارد.

وی به شهیدان جامعه پزشکی و مدافعان سلامت ادای احترام نمود و درود و تواضع خود را نثار آنها کرد و در مورد ابوعلی سینا و روز پزشک گفت: امروز که به عنوان روز پزشک شناخته می شود سالروز میلاد شخصیتی است که صدها سال 16 جلد کتاب قانون او در معتبرترین دانشگاه های دنیا تدریس شد و تندیس او برای هر دانشگاهی افتخار است.

سردار سلامی احیا کردن را امری الهی و مربوط به خداوند متعال دانست و اظهار داشت: رفتار پزشکان و پرستاران ما تفسیرگر این آیه است که پزشکی یک تفویض الهی است، احیا مربوط به خداوند متعال است و احیا یعنی بخشش زندگی و روشن کردن چراغ‌های امید در خانه‌ها و کمک به جریان یافتن زندگی آرامش بخش.

وی فلسفه پزشکی در غرب را بر درمان بیماری و فلسفه پزشکی در ایران را بر درمان بیمار عنوان نمود و افزود: در ایران رابطه شفابخش میان پزشک و بیمار اتفاق می افتد که امید و اعتماد و آرامش ایجاد می کند. درمان بیمار یعنی رابطه انسانی و معنابخش و مواجهه با عشق و با دوست داشتنی ها که موفقیت حاصل آن است. پزشک که با دلسوزی رفتار می کند پاسخی عاطفی به رنج بیمار می دهد که خودش شفابخش است و این دلسوزی؛ طراوت و آرامش برای بیمار ایجاد می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: نظام سلامت خیلی از کشورها در این بیماری از هم فروپاشید و در فرایند درمان عقب افتادند.

سردار سلامی از پزشکان و پرستاران و خادمان عرصه سلامت تشکر نمود و گفت: آنها زندگی و مرگ را با هم جابجا کردند و سلامت بیمار را بر سلامت خود ترجیح دادند که این معامله در هیچ دستگاه محاسبات مادی جایگاه ندارد و قابل محاسبه نیست.

وی ادامه داد: در ایران هیچ بیمار رهاشده ای را ندیدید و جامعه ما به آن درجه از بلوغ عاطفی و لطافت روح و بزرگی طبع رسیده است که در این شرایط تحریم هم یک بیمار را رها نکرد و حتی یک فقیر را هم به حال خود نگذاشتند اما در آمریکا که بزرگ ترین اقتصاد جهانی است بر اساس گزارش موسسه بلومبرگ حداقل 30 میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می برند.

سردار سلامی بر ایثار و از خودگذشتگی جامعه پزشکی کشور تاکید کرد و گفت که جامعه پزشکی ما ایستاد تا جامعه ما بایستد و افزود: روح ولایت به عنوان یک حقیقت جاری همه زخم ها را ترمیم می کند و جامعه را بهم پیوند می زند بطوریکه ما همه با هم یک سطح به هم پیوسته را شکل می دهیم، چنین جامعه ای هر چه قدر که بخواهد می تواند رشد کند و این توفیق امروزه دیده می شود.

جامعه پزشکی ما ایستاد تا جامعه ما بایستد/عاشورا نماد مجسم فضیلت هاست

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافعین سلامت تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار