یادداشت/

درس ها و عبرت های عاشورا (۱)

بر اساس منابع معتبر تاریخی، عبیدالله بن زیاد جهت تسلط بر کوفه و کنترل اوضاع در جریان دعوت کوفیان از امام حسین (ع) و بیعت با نماینده امام جناب مسلم بن عقیل، با بکارگیری ترفندهای متعددی مانند #تهدید و #ارعاب و #تطمیع توانست به موفقیت ظاهری دست پیدا کند.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۱۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، یکی از عوامل فاصله گرفتن انسان ها از مسیر حق و گرفتاری در چاه ظلم و تباهی #ترس میباشد. بر اساس منابع معتبر تاریخی ، عبیدالله بن زیاد جهت تسلط بر کوفه و کنترل اوضاع در جریان دعوت کوفیان از امام حسین (ع) و بیعت با نماینده امام جناب مسلم بن عقیل ، با بکارگیری ترفندهای متعددی  مانند #تهدید و #ارعاب و #تطمیع توانست به موفقیت ظاهری دست پیدا کند. بعنوان مثال او برای دور ساختن جمعیت قابل توجه  مردم از پیرامون مسلم بن عقیل با عوامل نفوذی خود اقدام به #خبر_پراکنی دروغین مبنی بر حرکت لشکری عظیم از شام جهت سرکوب و قتل عام مردم کوفه نمود که این خود باعث ایجاد رعب و وحشت در میان کوفیان آماده به قیام و بیعت کرده با نماینده امام شد و دیری نگذشت تا اینکه  مسلم تنها و بی یار و یاور شده و سرانجام مظلومانه به شهادت میرسد و عبیدالله نیز پس از آن با #تطمیع و توزیع سکه های طلا در میان #خواص کوفه سپاهی انبوه و مجهّز را برای مقابله و قتال با سیدالشهدا(ع) روانه کربلا میکند که متاسفانه اکثر افراد این سپاه را مردمانی از همان کوفه بپاخاسته تشکیل میدادند!!

در زمان ما نیز بعضاً شاهد هستیم که عده ای به منظور اینکه چند صباحی بیشتر بر مسند قدرت تکیه زنند،  دست به ترفندهای #ابن_زیادی میزنند! برای نمونه در چند سال اخیر شاهد بودیم که چطور جریان #غربگرا داخل ارکان نظام مزیت امضای تفاهم نامه ضعیف هسته ای(برجام) را به دروغ دور ساختن #سایه_جنگ از کشور اعلام نمود! و یا اینکه در صورت روی کارآمدن افراد انقلابی در مناصب اجرایی، اقتصاد مملکت به سمت #فروپاشی رفته و حمله #نظامی بسیار محتمل خواهد بود!!

یا اینکه آزمایشات موشکی در قالب رزمایشات  وتمرینات تاکتیکی نظامی که یکی از مولفه های اقتدار هر کشوریست نوعی #ماجراجویی و #کارشکنی قلمداد شد!!!

حال وضعیت امروز را بنگریم که چه بلایی بر سر اقتصاد و معیشت مردم #مستضعف و #محروم توسط مدیران #نئو_لیبرال آمده است؟!

و مشاهده نمودیم که چطور در کمال خباثت و عداوت  و خلاف اصول دیپلماسی ، سردار رشید سپاه اسلام توسط #تروریسم_دولتی آمریکا و #صهیونیسم_بین_الملل با همراهان خود در کشور همسایه ناجوانمردانه به شهادت میرسد؟!

 پس ای حضرات کارگزاران نظام! نترسید و نترسانید و ای مردم زجرکشیده! خوف و هراس به دل راه ندهید که ترسیدن مقدمه #بردگی و #ذلت است و یادمان باشد که حسین بن علی (ع) توسط کسانی به  قربانگاه رفت و سرش به روی نیزه شد که از #مقابله و #ایستادگی در برابر طاغوت زمان ترسیده بودند!

محمدجواد اسماعیلی سراجی

دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار