طرح ملی گفت و گوی خانواده ها نقش موثری در کاهش آسیب ها دارد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده ها نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن ها دارد.
کد خبر: ۹۲۶۷۳۵۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "زینب شیرخانی" اظهار داشت: این طرح سال ۹۷ طی تفاهم نامه ای بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن جامعه شناسی به امضا رسید که در ۲ مرحله در استان ها برگزار شد.

وی افزود: فاز اول این طرح در استان اجرا شد و اکنون فاز دو م آن در حال اجراست.

شیرخانی گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده از طرح هایی است که با هدف تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش ها در حریم خانواده اجرایی شده است.

وی، به مهارت افزایی در دل خانواده و افزایش دانسته های ضروری و حفظ ارتباط موثر بین اعضای خانواده اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم و دوازدهم برنامه ریزی و سیاست گذاری در سطح کلان و اجرایی خانواده ایرانی را مهم دانسته و با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم ها و کرونا باز در این حوزه تلاش می کند.

وی طرح ملی گفت و گوی خانواده را در بهبود ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر و تقویت مهارتها در برقراری ارتباط موثر به زوجین از دیگر ویژگی های این طرح برشمرد.

شیرخانی یادآور شد: در این طرح از ظرفیت متخصصان و کارشناسان حوزه خانواده استفاده شده است.

مدیرکل امور زنان استانداری ایلام گفت: توجه به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، اجرایی کردن ماده ۱۰۲قانون ششم توسعه، تصویب شاخص های عدالت جنسیتی در سال ۹۷، تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده و تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان از مهمترین برنامه ها در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان با تبریک این روز اظهار داشت: احترام و تکریم بازنشستگان رسالت تمامی افراد جامعه، نهادها و سازمان هاست زیرا این افراد بهترین سال های عمر خود را در سنگر خدمت به مردم سپری کرده اند.

شیرخانی هنچنین به جایگاه ارزشمند خانواده در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: خانواده پرورش دهند نسل آینده جامعه است و یک نهاد مقدس و اجتماعی بشمار می رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار