دیدار کانون مداحان و شورای هیئات‌ مذهبی با امام جمعه بندر دیلم

شب گذشته و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اعضاء کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان دیلم با حجت الاسلام اسدی امام جمعه شهر دیلم دیدار کردند.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۲۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
دیدار کانون مداحان و شورای هیئات‌ مذهبی با امام جمعه بندر دیلم
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، در ابتداء این نشست امام جمعه دیلم ضمن تبریک اعیاد گذشته و خیر مقدم به حاضرین در مجلس فرا رسیدن ماه محرم، ماه غم و ماتم آل الله را تسلیت و با استناد به فرمایش امام راحل (ره) گفت: محرم و صفر است که اسلام و انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام اسدی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور امسال بدون شک ماه محرم متفاوتی با سال‌های گذشته خواهیم داشت و برای حفظ سلامتی عزاداران عزیز و همشهریان گرامی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در انجام مراسمات ضروری خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما مسئولین و دست اندرکاران هیئت‌ها و مواکب عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه موظف هستیم برای کاهش تاثیر این بیماری در مجالس عزاداری و به حداقل رساندن تبعات ناشی از این بیماری کاملا تابع مصوبات ستاد ملی کرونای کشور و شهرستان باشیم و مطابق دستورالعمل این ستاد برنامه‌های عزاداری در سطح شهرستان را برگزار کنیم.

پذیرش یک چهارم ظرفیت مساجد و هیئت‌های عزادری و همچنین برگزاری عزادری هیئت‌ها بصورت ثابت و عدم جابجایی در معابر از مصوبات جلسه دیشب بود.

از دیگر مصوبات این جلسه که به تائید دیگر اعضاء رسید این بود که مراسمات عزاداری، ترجیحا در محیط بدون سقف و سر باز و در غیر اینصورت در فضا‌هایی که دارای سقف بلند و دارای نور گیر و تهویه هوای کافی باشند برگزار شود.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار