خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان:

پیام غدیر ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری است

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری در روز عید غدیر، ولایت اسلامی - رشحه و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم- تجسم پیدا کرد، گفت: پیام کلی غدیر ولایت‌پذیری، اطاعت‌پذیری و قرار گرفتن زیر سایه ولایت الله و در مسیر درست است.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۵۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

پیام غدیر ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری استحجت‌الاسلام محمود قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: این ایام که از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است یکی از اعیاد خاص و ویژه مسلمانان است.

وی با یبان اینکه به مسئله عید غدیرخم تأکید زیادی شده است، افزود: عید غدیرخم یک عید عادی و معمولی نیست بلکه عیدی است که متعلق به جهان اسلام است و به تعبیر امام خمینی (ره) «روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم (ص) الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین کردند».

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: این عید جایگاه ویژه‌ای برای شیعیان و مسلمانان دارد که اگر همه مسلمانان این را رعایت می‌کردند و هدف‌گذاری پیامبر اکرم(ص) را در روز عید غدیر انجام می‌دادند این همه انحطاط و مشکل که در جهان اسلام داریم وجود نداشت.

وی ادامه داد: اگر این نقص‌ها پیگیری می‌شد و کسانی که در روز غدیر بودند غدیر را حمایت می‌کردند و اهمیت این مسئله در جامعه جا می‌افتاد شاید واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد؛ بنابراین جایگاه و ویژگی غدیر بسیار بالا است و غفلت باعث شد حادثه کربلا اتفاق بیفتد.

قربانی عنوان کرد: امروز ما باید تلاش کنیم که غدیر را جا بیندازیم تا کربلاهای دیگر اتفاق نیفتد.

وی در خصوص لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه امامت و ولایت گفت: با توجه به وضعیت نامناسبی که جامعه به آن گرفتار است، همه باید تلاش کنیم که غدیر و پیام غدیر را زنده کنیم.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری در روز عید غدیر، ولایت اسلامی - رشحه و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم- تجسم پیدا کرد، تصریح کرد: پیام کلی غدیر ولایت‌پذیری، اطاعت‌پذیری و قرار گرفتن زیر سایه ولایت الله و در مسیر درست است.

وی ادامه داد: در بخش غدیر همه باید با هم دست به دست هم دهیم که بتوانیم غدیر را ترویج کنیم و جشن‌های غدیر را در حد وسع و توان جا بیندازیم و برای همه جا بیفتد که غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است و این مطلب را به گوش مسلمانان دنیا برسانیم بنابراین ترویج غدیر و فرهنگ غدیر و برپایی جشن‌های غدیر یک امر لازم و ضروری است که همه باید به آن احترام گذاشته و تلاش کنیم که همگانی شود.

قربانی در خصوص مسئله غدیر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مسئله غدیر یعنی گزینش علم، تقوا، جهاد، ورع، فداکاری و سبقت در ایمان و اسلام، تأکید بر اینها در تشخیص و تعیین مدیریت جامعه لازم است، بنابراین رهبر معظم انقلاب در مسئله غدیر بسیار حساس هستند، مردم باید نسبت به غدیر حساس باشند و دقت کنند فرهنگ غدیر را منتقل کنند.

وی گفت: روزی باشد که تمام مسلمانان و شیعیان بتوانند غدیر را به عنوان عید بزرگ و عیدالله الاکبر جشن بگیرند چراکه روز عید غدیر روزی است که ولایت اسلامی به وسیله پیامبر اکرم (ص) مصداق روشن و عینی پیدا کرد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: غدیر یک مسئله اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب غدیر اختصاص به شیعیان ندارد و اگر بتوانیم آن را جا بیندازیم شاید بتوان بسیاری از افرادی که مسیر را اشتباه رفتند در مسیر حق و درست قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار