خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین

حمایت از مظلومان یکی از مبانی نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: دفاع و حمایت از مظلومان و تلاش برای رهایی بخشیدن آنها از ظلم و ستم یکی از مبانی نظام اسلامی ما است.
کد خبر: ۹۲۶۴۱۹۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، آئین تودیع و معارفه مدیرعامل ستاد دیه استان با حضور رییس کل دادگستری، دادستان مرکز و مسوولان قضایی قزوین برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در این مراسم گفت: دفاع و حمایت از مظلومان و تلاش برای رهایی بخشیدن آنها از ظلم و ستم یکی از مبانی نظام اسلامی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: ستاد دیه مجموعه‌ای است که برای رضای خداوند و احیای نفوس و صیانت از عزت انسان‌هایی فعالیت می‌کند که به صورت غیرعمد مرتکب جرمی شده‌اند و جای آن‌ها در زندان‌ها نیست و جز خداوند، حامی و پناهی ندارند.

وی افزود: ستاد دیه به عنوان بازوی توانمند زندان‌ها ضمن کاهش ورودی زندانیان جرائم غیرعمد می‌تواند از گرفتاری بسیاری از زنان و جوانان خانواده‌های در معرض تهدید زندانیان جرائم غیرعمد جلوگیری کرده و بالتبع در سلامت اجتماعی بیش از پیش اثرگذار باشد.

مقام ارشد قضایی با اشاره به ضرورت توسعه تعاملات با نهادهای مردمی و تشکل‌های اقتصادی و صنعتی گفت: امروز استفاده از ظرفیت‌ها درکمک به زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند درون زندان‌ها و آزادسازی آنان ضروری است.

در ادامه مهدی عبدیان مدیرعامل جدید ستاد دیه استان قزوین نیز در این مراسم گفت: اساس فعالیت ستاد دیه همواره بر مبنای همکاری و تعامل با اداره زندان‌ها بوده و بدون شک ارتباط زندان و ستاد دیه در کاهش جمعیت کیفری هدف مشترکی است که برای رسیدن به آن باید هماهنگی و ارتباط بیشتری بین این دو مجموعه برقرار شود.

گفتنی است طی این مراسم مهدی عبدیان به عنوان مدیر جدید ستاد دیه استان معرفی شد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار