مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

نقش ویژه بنیادمسکن در توسعه پایدار روستاها/ 54 درصد واحدهای روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 54 درصد واحدهای روستایی در سطح مقاوم‌سازی شده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۹۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

 به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛رضا خواجه‌ای با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج به مناسبت روز خبرنگاربا بیان اینکه سپاه پاسداران وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی دونهاد مقدس وانقلابی هستند که در راستای محرومیت زدایی در کشور تلاش می کنند،اظهار کرد: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه تخصصی، تنها نهادی است که وابستگی مستقیم به دفتر مقام معظم رهبری دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن نماینده ولی فقیه در استان است، تصریح کرد: بنیاد مسکن نیاز به همراهی اصحاب رسانه دارد و در واقع اصحاب رسانه صدای گویای مسئولان هستند.

 

خواجه‌ای با اشاره به اینکه سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از سیل سال گذشته متولی بازسازی واحدهای مسکونی 21 استان در سطح کشور بود،تصریح کرد:خوشبختانه استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور جشن پایان بازسازی 3000 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل را با حضور دکتر نوبخت؛معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربرگزار نمود.

نقش ویژه بنیادمسکن در توسعه پایدار روستاها/54 درصد واحدهای روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده اند

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 92 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی وجود دارد که از این تعداد ۵۴ درصد مقاوم سازی شده است، گفت: سال قبل ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مقاوم سازی داشتیم که امسال این تعداد بیش از دوبرابر شده و به ۵ هزار واحد رسیده است و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص و ساخت ۲ هزار واحد را به زنجان داده است، گفت: با این کار در نقاط محروم مسکن ساخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

نقش ویژه بنیادمسکن در توسعه پایدار روستاها/54 درصد واحدهای روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده اند

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه، استان زنجان جزء مناطق حادثه خیز به شمار می آید، باید اقدامات اساسی در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی قبل از بروز بحران و حوادث صورت پذیرد و آمادگی لازم در این راستا وجود داشته باشد.

 

وی به همکاری با سایر نهادها ودستگاه های اجرایی در جهت حل مشکل مسکن اشاره وبیان داشت:در این راستا تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی،بنیاد شهید ،حوزه علمیه و کمیته امداد استان انعقاد نموده ایم.

 

خواجه‌ای با اشاره به اینکه در ۹۷ درصد از روستاهای استان زنجان طرح هادی تهیه و اجرا شده است،گفت: اجرای طرح محرومیت زدایی در روستاها به عدم مهاجرت معکوس،اشتغال زایی ومعیشت کمک می کند.

نقش ویژه بنیادمسکن در توسعه پایدار روستاها/54 درصد واحدهای روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده اند

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۷ هزار و ۲۰۰ سند مالکیت برای واحدهای مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ایجاد شده است، گفت: در بحث طرح اقدام ملی مسکن نیز بنیاد ۷۲۲ سهمیه دارد که آن را هم اجرایی خواهد کرد.

 

این مسئول به سنددار شدن 64هزار واحد مسکونی اشاره و تاکید کرد:همچنین 70درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان سنددار شده اند که ده درصد بالاتر از نرم کشوری است.

 

خواجه ای با بیان اینکه در 99درصد روستاها مطالعه طرح هادی صورت گرفته است،گفت:58درصد روستاها بازنگری شده و198 روستا نیز نیازمند بازنگری است.

 

نقش ویژه بنیادمسکن در توسعه پایدار روستاها/54 درصد واحدهای روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده اند

وی در پایان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه شاهد فعالیت بنیاد مسکن در مناطق مختلف بوده‌اند، بیان کرد: در واقع اصحاب رسانه بازوی اطلاع ‌رسانی هر مجموعه هستند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار