خبرهای داغ:
معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان:

مهارت آموزي و افزايش آموزش هاي كاربردي راهكار مهم كاهش بيكاري است

فاطمه منصوری گفت: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه های اصلی مردم محسوب شود
کد خبر: ۹۲۶۳۴۴۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، «فاطمه منصوری» معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در دیدار با دکتر «رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ کار بسیار مهم و کلیدی است و باید بر تقویت زیرساخت‌ها جهت تاثیر ویژه بر روی فرهنگ کار توجه شود و مهارت آموزی و افزایش آموزش‌های کاربردی راهکار مهم کاهش بیکاری است
ایشان مهارت را راه بی بدلیل توسعه دانست و گفت:: اگر اطلاعات و مطالعه دقیق از نیاز‌های بازار کار داشته باشیم می‌توانیم برای آن‌ها برنامه ریزی نماییم.
وی با اشاره به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان گفت:: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت بهره گیرند.
ایشان در بحث ترویج فرهنگ مهارت آموزی گفت:: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم محسوب گردد و آموزش‌ها باید متناسب با بازار کار باشد تا فراگیران نگران آینده شغلی خود نباشند
منصوری با اشاره اهمیت و نقش شورای مهارت گفت:: در این شورا هدف، تجمیع امکانات و توانمندی‌ها است و تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در کنار هم با اعلام نیاز‌ها و ظرفیت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گفت: برای آموزش باید برنامه‌هایی را تدوین نماییم و نقشه راه مناسب با بستر دیجیتال و کسب و کار را در این بستر تنظیم نماییم.
وی گفت:: بانک اطلاعاتی مهارت و دانش آموختگان از بستر شورای مهارت تعیین گردد و در این زمینه حضور اساتید خبره ضروری است.
منصوری ادامه داد: با ایجاد همگرایی و ایجاد دغدغه مهارت آموزی در نسل جوان و ارزش گذاری به داشتن مهارت انسان‌ها جامعه مهارتی خواهیم داشت که کار‌های فرهنگی زیادی در این زمینه باید صورت پذیرد تا شاهد خروجی ارزشمند باشیم و در نهایت سبب ارتقاء و توانمندی جوانان استان می‌شود.
ایشان با بیان این که مهمترین دغدغه باید ارتقاء جایگاه مهارت آموزی در سطح استان باشد، گفت:: تجمیع ظرفیت‌ها و اتحاد بین حوزه‌های مهارتی منتج به بالارفتن سطح مهارت‌ها و تخصص‌های سطح استان باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بنیاد علمی نخبگان و پارک‌های علم و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را بسیار اساسی دانست و بر لزوم ارتباط کارآمد به این مراکز تاکید کرد.
سعدالدین ادامه داد: در بخش‌های مختلف صنعتی و آموزشی توجه به مهارت آموزی دارای اهمیت است و با رویکرد‌های نو نهضت مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه شود و زیرساخت‌های خوبی برای مهارت آموزی در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت به معنای واقعی بهره برد
ایشان با اشاره به برگزاری دوره‌های مدیریت مصرف برق و ممیزی ساختمان‌ها در آینده‌ای نزدیک ویژه کارکنان دولت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار