خبرهای داغ:
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین

ایجاد چاه‌های جذبی راهکار مدیریت شهری برای جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی‌هاست

مقدم سلیمی گفت: ایجاد چاه‌های جذبی و لوله‌کشی آب باران برای پلاک‌های مسکونی و تجاری از برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری برای جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی‌ها و هدررفت آب است.
کد خبر: ۹۲۶۳۱۲۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

وحید مقدم سلیمی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزویندر گفت و گو با خبرگزاری بسیج قزوین،  با استناد به فصل هشتم از مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان گفت: ایجاد چاه‌های جذبی و لوله‌کشی و ذخیره آب باران برای پلاک‌های ساختمانی از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از وقوع آبگرفتگی‌ها و هدررفت آب است.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی گفت: تحقق کامل این طرح می‌‎تواند به‌عنوان یک برنامه بلندمدت چاره‌ساز بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی شهر باشد.

وی ورود آب‌های سطحی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب را از عوامل افزایش کاذب میزان فاضلاب شهری و ایجاد پس‌زدگی در نقاط پایین‌‌دست برشمرد که موجب وقوع آب‌گرفتگی‌ در معابر می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری افزود: ایجاد چاه‌های جذبی ضمن تقویت نقطه‌ای سفره‌های زیرزمینی آب، می‌تواند موجب کاهش آب‌های سطحی جاری در انهار و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شود.

وی با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته با معاونت معماری و شهرسازی و مناطق سه‌گانه شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان درخصوص اجرای کامل این فصل از مقررات ملی ساختمان، اظهار امیدواری کرد که با همکاری حوزه‌های مسئول، معضلات یادشده در قالب برنامه بلندمدت حل شود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار