نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس:

سهم ایران از روابط تجاری با کشورهای همسایه یک درصد است

نماینده مردم در مجلس گفت: متاسفانه دولت در این سالهای اخیر به جای اینکه وقت خود را صرف روابط تجاری با کشورهای همسایه کند، بیشتر نگاهش به غرب معطوف شده بود.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۶۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تاثیر روابط تجاری با همسایگان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های کشورهای منطقه برای گسترش روابط تجاری با کشورمان بسیار بی‌بدیل هستند، اما متاسفانه این مسئله در طول سالهای اخیر از سوی دولت مورد غفلت قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: تجارت بین این کشورها بیش از 2400 میلیارد دلار بوده که سهم ما از این تجارت حدود یک درصد است؛ یعنی 24هزار میلیارد دلار در سال و این در حالیست که ما با این کشورها مشابهت‌های فرهنگی داشته‌ایم و همچنین شبکه حمل و نقل مناسبی برای گسترش روابط تجاری داریم و به سهولت می‌توانستیم این رقم تجارت را به 4 درصد برسانیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به تاثیر گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره و تاکید کرد: اگر ما بتوانیم تجارت با کشورهای منطقه را احیا کنیم؛ دقیقا با این کار توانسته‌ایم بیش از 90 درصد مشکلات اقتصادیمان را مرتفع کنیم؛ چرا که هم جهش تولید و هم اینکه اشتغال و کم کردن فاصله طبقاتی محقق خواهد شد.

وی در ادامه افزود: روابط تجاری با کشورهای همسایه فرصت بی بدلیلی است که در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، اما متاسفانه نگاه برخی از دولتی‌ها به غرب بوده و ظرفیت‌های منطقه‌ای را نادیده گرفتند.

یزدیخواه تصریح کرد: بنابراین هر کمکی که از دست مجلس برای تسهیل کردن شرایط گسترش روابط تجاری با همسایگان بربیاید کوتاهی نخواهد کرد و همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا اقتصادی پویا و فعال داشته باشیم.

ارسال نظرات