برگزاری آیین معنوی دعای عرفه در حسینیه پدخندق شهریاسوج

همزمان با نهم ذی الحجه مراسم پرفیض دعای عرفه دیروز "پنجشنبه" با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه پدخندق شهریاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۵۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه با حضور مردم خداجوی شهریاسوج در حسینیه پد خندق برگزار شد.

حجت الاسلام رضویان مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج در این آیین گفت: مردم مومن شهریاسوج با توجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله فیزیکی و استفاده از دستکش و ماسک با شرکت در این مراسم، دعای پرفیض عرفه را زمزمه و از خداوند طلب مغفرت کردند.

حجت الاسلام رضوی افزود: عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی است ، زیرا در این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان به ویژه گنهکاران گشوده است.
وی بیان کرد: همه گنهکاران در این روز ، چشم امید خود را به خدایشان دوخته اند و از دنیا بریده و به خدا نزدیک می شوند.

مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج گفت: در این روز دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می کند.

حجت الاسلام رضوی ابراز داشت: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

وی گفت: عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.
مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج یادآور شد: زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد:  برگزاری دعا همزمان با دعای عرفه سالروز شهادت شهید عطایی(ابوعلی)شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)با مداحی ذاکرالحسین کربلایی درخشان همراه با روضه خوانی و عزاداری در این حسینیه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات