حجت الاسلام والمسلمین بدری مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) تهران در گفتگو با بسیج:

امام حسین(ع) در روز عرفه یک دنیا فضیلت را بیان کرد

حجت الاسلام و المسلمین بدری گفت: نمازها و دعاهایی که در دهه اول ذیحجه وارد شده، حاکی از آن است که خداوند به بندگانش عنایت ویژه دارد و بندگان باید خودشان را برای بهره مندی از این عنایات خداوند آماده نمایند.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

 امام حسین(ع) در روز عرفه یک دنیا فضیلت را بیان کردند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر حوزه علمیه امام المقائم (عج) تهران گفت: روز عرفه یکی از روزهای مهم سال برای مسلمانان خاصه برای شیعیان است و به قدری اهمیت دارد که در روایت داریم اگر کسی نتوانست شب قدر را درک کند منتظر باشد که شب و روز عرفه را درک نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج درباره اهمیت روز عرفه، افزود: پس از شب های قدر می توان شب عرفه را با فضیلت ترین ایام دانست.

وی به اعمال حجاج در روز عرفه در صحرای عرفات اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) در سال 60 هجری این دعای پرمعنا را با خانواده در صحرای عرفات در کنار جبل الرحمه عرضه داشتند و خواندند که باید گفت یک دنیا معارف و فضیلت را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری، شور و شوق مردم برای دعای عرفه در کشور را نشانه درک اهمیت و فضیلت این دعا خواند و گفت: امسال متاسفانه با وجود بیماری کرونا، برگزاری مجالس مذهبی با مشکل روبروست ولی امیدواریم با رعایت مسائل بهداشتی بتوانیم این مجالس را برگزار کنیم.

وی روز عرفه را روز آشتی با پروردگار و یک عید بزرگ خواند که شیطان در این روز در غل و زنجیر است و ادامه داد: پیامبر گرامی(ص) نیز درباره این روز می فرماید بزرگترین گناه آن است که کسی گمان کند خداوند او را در این روز نمی بخشد.

مدیر حوزه علمیه امام القائم تهران، رحمت خداوند را در این روز، بسیار واسعه عنوان داشت و اضافه نمود: نمازها و دعاهایی که در دهه اول ذیحجه وارد شده، حاکی از آن است که خداوند به بندگانش عنایت ویژه دارد و بندگان باید خودشان را برای بهره مندی این عنایات خداوند آماده نمایند.

وی در پایان از مردم خواست که امسال، روز عرفه را با حال و هوای دیگری برگزار کنند و با نیت پاک از خداوند بخواهند که شرایط امنیت سلامتی و صحت را برای مردم فراهم نماید و قدر مجالس مذهبی و دور هم بودن را بدانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار