خبرهای داغ:

شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان سمنان در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع آوری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۸۴۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار با نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهر‌های استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبی که دارند، از ظرفیت مناسبی جهت سرمایه‌گذاری برخوردارند.
وی افزود: متأسفانه برخی از این موقوفات در گذر زمان از حیض انتفاع خارج‌شده و قابلیت بهره‌برداری ندارند و یا باید به علت فرسایش بنا، با قیمت بسیار اندک به اجازه واگذار می‌شده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عواید موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.
وی عنوان کرد: عواید موقوفات طبق نظر واقف در همان مکان و در زمانی که واقف در وقفنامه تعیین کرده، اجرای نیت می‌شود و ازآنجایی‌که بسیاری از موقوفات دارای نیات فرهنگی و اجتماعی هستند، منجر به رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد.
تدینی گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات در سطح استان در حال اجراست که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات مراجعه کرده و متقاضی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شناسایی‌شده هستند که پس از طی فرایند‌های لازم نسبت به آغاز عملیات سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام خواهد شد و قطعا این افراد به دلیل اقدام خود که منجر به شکوفایی موقوفه می‌شود، در ثواب کار نیک واقف نیز شریک خواهند بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: کلیه افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در موقوفات هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار