شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 40 نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۴۰ نفر در کهگیلویه وبویراحمد براثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۲۵۹۵۵۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: دو هزار و ۸۰۰ نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و بیشتر بیماران کرونایی، در بخش‌های آی سی یو و سی سی یو تحت مراقبت هستند.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۴۰ نفر در کهگیلویه وبویراحمد براثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ تخت در بخش‌های آی سی یو و سی سی یو بیمارستان‌های استان وجود دارد ادامه داد: اگر مردم همکاری نکنند و آمار افزایش یابد این تعداد تخت بیمارستانی جوابگو نیست.

این مسئول با اشاره به هزینه حدود ۷۰۰هزار تومانی آزمایش ویروس کرونا گفت: ظرفیت مملکت محدود است و اگر کنترل نشود باید همه هزینه‌ها را صرف آزمایش کرونا کنیم لذا آزمایش برای افراد دارای سن خاص و افراد دارای بیماران زمینه‌ای در اولویت است.

دکتر یزدانپناه ادامه داد: این بیماری از حالت خوشه‌ای خارج شده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری هزار مورد مثبت در شهرستان بویراحمد شناسایی شده که بیش از ۵۰۰ موردآن در ۲۰ روز اخیر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه همه کسانی که از خانه خارج می‌شوند، ماسک بزنند افزود: افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تا ۹۰ درصد ویروس را منتقل می‌کنند لذا افراد در مراودات خود فاصله ۲ متری را رعایت کنند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه عطسه و سرفه می‌توانند ویروس را منتقل کند بیان کرد: بیشترین راه آسیب‌پذیری کرونا در استان حضور در تجمعات است.

وی گفت: مطب‌ها و مراکز درمانی، فروشگاه‌های بزرگ و ادارات، مکان‌های آلوده برای ویروس کرونا هستند، اما متاسفانه شاهد تجمعات افراد در این مکان‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار