نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دفاع از ولایت فقیه،حفظ وحدت و انسجام ملی وظیفه همگانی است/ ضرورت برخورد علمی و منطقی در مبارزه با کرونا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و هوشمندی در برابر توطئه های دشمنان گفت: دفاع همه جانبه از ولایت فقیه،وحدت و انسجام ملی یک وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۹۲۵۹۳۲۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیح استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: ‌در آستانه برگزاری فاز دوم رزمایش کمک مومنانه و مواسات در استان مرکزی هستیم و همانگونه که استان مرکزی در گام اول با تهیه و توزیع بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی خوب درخشید در فاز دوم هم باید به خوبی نقش آفرینی کنیم.

 

وی افزود: رزمایش کمک مومنانه یک اقدام بسیار نیکو و بسیار موثر بود که باید تا پایان ویروس کرونا استمرار داشته باشد و امروز که در فاز دوم آن هستیم همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا بار دیگر فضای استان به فضای جهادی و معنوی تبدیل شود.

 

دری نجف آبادی اظهار داشت: نیاز است در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر فاز دوم رزمایش کمک مومنانه جلسات هماهنگی برگزار و تقسیم کارها انجام شود.

 

وی ادامه داد: گروه های مردمی،بسیج سازندگی، بسیج طلاب و همه اقشار مردم در فاز اول رزمایش کمک مومنانه به خوبی درخشیدند و امروز در فاز دوم همه این گروه ها باید فعال شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شرایط قرمز بودن شهر اراک و حساسیت برخی از شهرستان های استان بیان کرد: در این شرایط رعایت دقیق اصول بهداشتی توسط همه مردم یک ضرورت است و امروز رعایت دستورالعمل ها یک وظیفه دینی،شرعی،انقلابی، سیاسی و رسالت مهم است که همه باید به آن توجه کنند.

 

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت های بیمارستانی و محدودیت امکانات پزشکی گفت: امروز اگر باری بر دوش کادر درمانی بر نمی داریم نباید با غفلت و بی توجهی به دستورالعمل ها بار سنگینی بر دوش کادر درمان بگذاریم.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه در برخورد با بیماری کرونا و مدیریت آن نباید شعار و احساسی برخورد کنیم، گفت: راهگشای مدیریت موفق برخورد علمی و منطقی است و باید به آن توجه شود و امروز اقدام دلسوزانه و موثر باید در دستور کار باشد و مدیران تخصص و دلسوزی را محور مدیریت خود بگذارند.

 

 وی افزود: دستگاه های ذیربط و نظارتی برخورد جدی با هرگونه ناهنجاری ها و اقدامات نامتعارف را در دستور کار بگذارند و نباید به سمتی برویم که در یک مراسم عروسی نیمی از جمعیت به کرونا آلوده شوند و یا در یک عروسی ۱۵ نفر زخمی شوند.

 

دری نجف آبادی با اشاره به شعار سال و ضرورت تحقق آن بیان کرد: در کنار مدیریت ویروس کرونا توجه به اشتغال و تولید داخل یک ضرورت است و نباید تولید در کشور را متوقف کنیم چراکه آسیب پذیر خواهد بود.

 

وی رشد ماهیانه ۳۱ درصدی نقدینگی در کشور را یک فاجعه خواند و گفت: امروز باید نقدینگی را به سمت تولید ببریم و همچنین بورس باید به سمت شرکت های مولد و تولیدکننده های واقعی برده شود و این یک تکلیف مهم است که باید به آن توجه داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: شرایط تحریم های ناجوانمردانه، کاهش فروش نفت ، توقیف اموال توسط کره جنوبی و برخی از کشورهای دیگر تمرکز باید به سمت تولید و اشتغال برود و این یک ضرورت مهم است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی توسط حضرت امام(ره) تشکیل شد که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: چنین افتخار باعظمتی در تاریخ ۱۴۰۰ ساله ثبت نشده است و لذا باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم.

 

دری نجف آبادی ادامه داد: دفاع همه جانبه از ولایت فقیه، وحدت و انسجام یک وظیفه همگانی است و نباید تحت تاثیر جنگ های روانی دشمنان قرار گیریم.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: امروز در شرایطی به سر می بریم که رژیم آل سعود بیش از ۳ برابر بودجه کشورهای منطقه را برای مبارزه با تشیع هزینه می کند و لذا باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

 

امام جمعه اراک مدیریت جهادی را در این شرایط کشور مدیریتی کارآمد و موفق خواند و افزود: در چنین شرایط تحریمی و جنگ روانی دشمن اگر اراده ها و همت ها را به کار بگیریم قطعا از شرایط فعلی عبور خواهیم کرد چراکه رشد ۸،۸ درصدی کشاورزی در این شرایط یک ظرفیت بی نظیر است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در شرایط کاهش فروش نفت کشور صادرات ۴۰میلیارد دلاری غیرنفتی یکی دیگر از ظرفیت های مهم در کشور است که اگر بتوان پول این صادرات را به کشور بازگرداند قطعا به خوبی می توان کشور را اداره کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار