حمایت بسیج جامعه زنان کُردستان از مشاغل خُرد خانگی

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: در راستای عملیاتی شدن شعار سال و پیشبرد تأکیدات مقام معظم رهبری، بسیج جامعه زنان کُردستان از مشاغل خُرد خانگی وهمچنین بازار فروش حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۸۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
 «بتول سرکانی مسئول بسیج جاتمعه زنان کردستان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: همانظور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی را یک الگوی علمی متناسب با نیاز‌های کشورر دانستند و در خصوص جهش تولید نیز عنوان کردند که باید یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ایجاد شود لذا با توجه به این دغدغه بسیج جامعه زنان کردستان اقداماتی را در دستور کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره بر لزوم اقدام و توجه تمامی دستگاه‌های اداری در راستای عملیاتی شدن شعار سال و پیشبرد تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی گفت: نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» نشان از لزوم تلاش همگانی برای توسعه تولیدات ایرانی و ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی دارد و برای اینکه بتوانیم سال جدید را به گفته رهبر انقلاب با همین عنوان پیش ببریم باید بر روی این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: زنان نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سال دارند و همانطور که تقریبا ۹۰ درصد کارآفرینی در حوزه‌ی مشاغل خُرد است لذا طی قرار کاری بسیج جامعه زنان کردستان و بسیج سازندگی قرار است که در صورت ایده‌ی خوب کارآفرینی وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد در اختیار افراد کارآفرین حوزه مشاغل خُرد قرار گیرد.


سرکانی با بیان اینکه در حوزه زنان نیز رویکرد اصلی برای پیشبرد جهش تولید توجه به تولیدات سنتی و خانگی بانوان و تقویت آن است، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر مشاغل و تولیدات خانگی بانوان از استاندارد‌های کیفی خوبی برخوردار بوده و برای دستیابی به این هدف، زمینه این تولیدات را تقویت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: وظیفه تمام زنان انقلابی و دغدغه‌مند است که تا با آشنایی بیشتر با مفاهیم اقتصاد مقاومتی نقاط قوت را برای زنان کارآفرین مطرح کنند تا گام‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را تسریع بخشند.

سرکانی خاطر نشان کرد: سپاه تفاهم نامه‌ای را با فنی حرفه‌ای بسته است که در بحث مهارت آموزی حوزه‌ی کارآفرینی می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود، زیرا اگر چنانچه تولید به راه بیفتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کرده و هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار