ضرورت توجه بیشتر به استفاده از نماد‌های دفاع مقدس در مبلمان شهری

مدیر کل جدید حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس لرستان ضمن انتقاد از سهم ناچیز دفاع مقدس در مبلمان شهری لرستان گفت: علی‌رغم سهم چشم گیر لرستان در دفاع مقدس ولی هیچ گونه سهمی در مبلمان شهری استان ندارد.
کد خبر: ۹۲۵۸۹۹۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  محسن رشیدی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس اظهار کرد: ایشان بارها و بارها کلمه دفاع مقدس را در سخنرانی‌های خود به کار برده‌انده و این نشان دهنده اهمیت و‌ جایگاه دفاع مقدس است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکید کرده‌اند که برای برداشتن گام‌های بلند باید گذشته را به درستی بشناسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به این نکته اشاره داشته‌اند که هنوز قدرشناسی از هشت سال دفاع مقدس صورت نگرفته و معارف جنگ نسل به نسل منتقل نشده است.

رشیدی تاکید کرد: کشف حقایق جنگ و انتقال آنها به نسل‌های آینده وظیفه همه است.

وی با بیان اینکه لرستان ۶۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده، عنوان کرد: ما توانسته‌ایم تنها ۱۵۰ کتاب در این حوزه منتشر کنیم، این در حالی است که لشکر ۸۴ ، لشکر ۵۷ و گروه ۴۱۱ در عملیات‌های مختلف پیروزی‌های مختلفی به دست آورده و شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: ما در حوزه دفاع مقدس آنچنان که باید کار نکرده‌ایم و ضعیف بوده‌ایم.

‌رشیدی در ادامه به اختصاص بودجه فرهنگی ادارات به دفاع مقدس و تکمیل موزه دفاع مقدس تاکید و گفت: علاوه بر تکمیل موزه دفاع مقدس باید نسبت به تولید محتوی نیز اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه ما در جنگ پشتیبان سه استان بودیم اما میدانی به اسم شهدای شاخص استان نامگذاری نشده است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رشیدی با اشاره به اینکه مکان فعلی بنیاد در شأن این نهاد نیست، عنوان کرد: امیدواریم مکان مناسبی برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی در پایان تاکید کرد: در مدیریت بنیاد هیچ‌ ممیزی وجود نخواهد داشت و همه هدف ما کشف حقایق جنگ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار