بانوان مظهر جمال خلقت الهی هستند

یک کارشناس فرهنگی گفت: بانوان مظهر جمال خلقت الهی اند پس از آفت هوس ها در امان بمانید.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۸۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  مراسم عفاف و حجاب با موضوع حیا وعفت،تحکیم خانواده،فرهنگ فاطمی(س)با حضور بسیجیان حوزه های خواهران کوثر۱،۲،۳،۴و۷باسخنرانی طاهره اسکندری در کانون بسیج برگزار گردید..

خانم اسکندری گفت در این مراسم گفت:بانوان مظهر جمال خلقت الهی اند پس از آفت هوس ها در امان بمانید.

وی با بیان اینکه خانواده اساس و بنیان یک جامعه را تشکیل میدهد، بیان داشت: بدون شک جامعه سالم جامعه‌ای است که خانواده به عنوان جزء کوچک آن جامعه از سلامت و کامل و کافی برخوردار باشد بنابراین سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد:هدف دشمن نیز غفلت زن مسلمان از حجاب، خانواده و نیز حیازدایی است چرا که دشمنان فهمیده اند که با هدف قرار دادن نقطه حساس اعتقادات مردم می‌توانند جامعه را متزلزل کنند.

وی به ارتباط بين رعايت عفاف و حجاب زنان با غيرت مردان اشاره و اذعان داشت:اگرچه حیا به عنوان عامل کنترل کننده درونی انسان است اما غیرت به جا و به دور از افراط و تفریط نیز کنترل کننده و نظم دهنده بیرونی است. در صورتی که حیا در زن ضعیف باشد لازم است غیرت مرد ضامن احیای ارزش های دینی و اسلامی خواهد بود.

اسکندری ادامه داد: مطابق سوره مبارکه تحریم آیه 6؛ انسانها وظیفه دارند خود و اهل و خانواده خود را از انجام گناه پرهیز دهند.

وی در پایان با بیان اینکه ترویج فرهنگ حیا و پوشش متعارف در بین آحاد مردم ضامن جامعه‌ای سالم است، گفت:بدون شک با تبیین فلسفه حجاب برای مردم، افراد آگاهانه به سمت رعایت حیا و حجاب متعارف در جامعه سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات