خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان در گفت‌وگو با «بسیج»:

مسئولین در حوزه عفاف و حجاب دغدغه ندارند و کم توجهی می‌کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه مسئولین در حوزه عفاف و حجاب دغدغه ندارند و به آن کم توجهی می‌کنند، گفت: با وجود اینکه 26 دستگاه در این حوزه مسئول هستند اما به مسئولیت خود بی‌توجه هستند و دغدغه‌ای ندارند.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۱۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

مسئولین در حوزه عفاف و حجاب دغدغه ندارند و کم توجهی می‌کنندحجت‌الاسلام حسین علیی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته عفاف وحجاب به فلسفه و جایگاه حجاب در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال خالق همه موجودات از جمله انسان است که در ولایت تشریعی خود هر چیزی که به مصلحت انسان باشد آن را حلال و هر چیزی که به مصلحتش نباشد آن را حرام کرده است و بر اساس فطرت والای انسانی که خلق شده و ارزش بسیار بالایی هم دارد خداوند حجاب را تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه حجاب پاسخی به ندای فطرت است، گفت: همه مباحث فطرت در ذات خودشان زیبا هستند و  اصل حجاب در دین اسلام از زیبایی خاصی برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه بنا بر صریح قرآن حجاب و عفاف تنها مختص به زنان نیست، تصریح کرد: برخی افراد تصور می‌کنند حجاب مختص زنان است در حالی که مردان و زنان نسبت به این مساله وظیفه دارند و متعلق به همه است، هرچند بیشتر در حیطه زنان است.

وی با بیان اینکه انسانیت به معنای واقعی کلمه در پس پرده حجاب مشخص و تعریف می‌شود، افزود: خداوند متعال بر اثر حجب و پرده‌ای که به نام حجاب است، ارزش واقعی انسان را به نمایش گذاشته است.

*ضعف ایمان مهم‌ترین علل کم توجهی به حجاب و کم رنگ شدن آن در جامعه

علیی مهم‌ترین علل کم توجهی به حجاب و کم رنگ شدن آن در جامعه امروزی را ضعف ایمان دانست و بیان کرد: هرچند صاحب نظران بی‌حجابی را به عنوان مساله اجتماعی می‌دانند و برای علت آن عوامل متعددی از جمله تبلیغ دشمن، تهاجم فرهنگی، فضای مجازی، ماهواره و... را مطرح می‌کنند اما علت اصلی به ایمان فرد برمی‌گردد به طوری که اگر فرد مومن باشد و حکم خداوند را به عنوان واجب و ضرورت بپذیرد هیچ یک از عوامل نمی‌تواند در او تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: بی‌حجابی امروز جامعه بیانگر این است که خانوده‌ها به ضرورت حجاب اعتقادی ندارند که علت اصلی ضعف ایمان و آموزه‌های دینی است؛ هرچند علت‌های تبعی، فردی و شرایط پیرامون تاثیرگذار است اما هر اندازه ایمان فرد قوی‌تر باشد این عوامل تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به پیامدهای بی‌حجابی در جامعه بیان کرد: سست شدن و از هم پاشیدن خانواده‌ها از نتایج بی‌توجهی به موضع عفاف و حجاب است ضمن اینکه برای مقابله با بی‌حجابی نظریات متفاوتی وجود دارند که برخی بر پیشگیری و برخی برخورد شدید با بی‌حجابی را مطرح می‌کنند اما از نظر اسلام بر جمع هر دو است و علاوه بر پیشگیری و کار فرهنگی در زمینه حجاب باید با بی‌حجابی برخورد شدید شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری و کار فرهنگی برای تبلیغ حجاب با برخورد شدید با بی‌حجابی در کنار هم تاثیرگذار است، افزود: حاکمیت باید با بی‌حجابی و بدحجابی برخورد کند و علاوه بر آن باید دستگاه‌های فرهنگی متولی برای تبلیغ حجاب باشند چرا که اگر برخورد انجام شود و کار فرهنگی صورت نپذیرد نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه نتیجه عکس هم اتفاق می‌افتاد.

* امروز حجاب در هر دو عرصه فرهنگ و برخورد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

علیی با بیان اینکه امروز حجاب در هر دو عرصه فرهنگ و برخورد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: در حوزه عفاف و حجاب 26 دستگاه وظیفه دارند که متاسفانه به این امر کمتر توجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر همه دستگاه‌ها با هم هماهنگ شوند و به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند و در کنار آن با بی حجابی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی برخورد شود به طور قطع به نتیجه می‌رسیم در غیر این صورت تک بعدی عمل کردن اثری نخواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه مسئولین در حوزه عفاف و حجاب دغدغه ندارند و به آن کم توجهی می‌کنند، گفت: با وجود اینکه 26 دستگاه در این حوزه مسئول هستند اما به مسئولیت خود بی‌توجه هستند و دغدغه‌ای ندارند؛ اگر همان طور که برای میوه شب عید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند در حوزه عفاف و حجاب هم یک صدم آن را سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کردند شاهد وضع امروز نبودیم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک حق اجتماعی است، اظهار کرد: بی‌حجابی علاوه بر اینکه حق الله است، حق الناس نیز است.

* قوه مجریه و نهادهای متولی باید مساله عفاف و حجاب را در اولویت قرار دهند

علیی با بیان اینکه مساله بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه با اجرای برنامه‌ها و همایش‌ها حل نمی‌شود به ارائه راهکارهایی برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و بیان کرد: قوه مجریه و نهادهای متولی باید مساله عفاف و حجاب را در اولویت قرار دهند و در این راستا به صورت جدی و دقیق برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه دا: اینکه در 21 تیر ماه در روز عفاف و حجاب  که سپاه در هر شهرستان برنامه‌هایی اجرا کند که نه استانداری و نه دستگاه‌های متولی پای کار است، مشکل حل نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان مهم‌ترین مرکز برای گسترش عفاف و حجاب را آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: هرچند در بحث عفاف و حجاب خانواده حرف اول را می‌زند اما اگر در آموزش و پرورش تربیت خوب و فوندانسیون آن محکم و بجا باشد و استدلال کافی برای حجاب در مدرسه وجود داشته باشد به طور قطع بر روی خانواده‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: باید حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، سپاه، آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها در این مورد عزم جدی داشته باشند و مساله عفاف و حجاب را در اولویت قرار دهند تا بی‌حجابی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار