خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی

مجلس باید دولت را مجاب به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کند/ باید قدردان حرکت‌های مثبت قوه قضائیه باشیم

خوش عقیده عنوان کرد: مجلس باید راهکاری در نظر بگیرد تا دولت را مجاب کند به سمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برود.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۵۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

خوش عقیده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به چالش‌های جدید جمهوری اسلامی بیان کرد: اگر بدون سواد رسانه ای وارد فضای مجازی شویم بی شک از آسیب های آن در امان نخواهیم بود .به دلیل اینکه بستر و خاستگاه این رسانه در خارج از مرزهای ایران است تبدیل به میدان مبارزه عملی علیه آرمان های جمهوری اسلامی شده است. هرچند ما هم خط پدافند قوی در مقابل آن نداشته‌ایم و به دنبال اینترنت ملی مصون‌سازی جامعه از خطرات فضای مجازی نبوده‌ایم.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به شروع کار مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب نمایندگان مجلس از طیف انقلابی و اصولگرا هستند توقعات جامعه از این مجلس به شکل نامناسب افزایش پیدا کرد. اینکه انتظار داشته باشیم مجلس یک شبه و یک تنه همه مشکلات را حل کند انتظار به جا و شایسته ای نیست، اما در فضای مجازی بر روی این مسئله بسیار مانور داده می شود.

وی یکی دیگر از چالش های جمهوری اسلامی را عملیات روانی دشمن دانسته و افزود: در فضای مجازی تلاش می شود که ناکارآمدی سیستم جمهوری اسلامی را عنوان کنند که از مصادیق آن می توان به نامه موسوی خوئینی‌ها که به رهبر انقلاب نوشته‌اند، اشاره کرد.

خوش عقیده عنوان کرد: از دیگر روش های عملیات روانی دشمن، القای فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی است. هرچند که حضور آیت اله رئیسی در رأس قوه قضائیه و شروع از درون قوه قضاییه برای پاکسازی، نشان‌دهنده پاکدستی و عدالت طلبی وی می باشد.
افشای فساد شخصی که ۲۰ سال در مسند اجرایی قوه قضاییه بوده و برگزاری علنی جلسات محاکمه وی، نقطه قوت جمهوری اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این همان موضوعی است که رهبری در گام دوم فرموده اند ما اگر اشتباهی داشته باشیم آن را جبران می‌کنیم، اما بر سر آرمان و اصول مان معامله و مذاکره نخواهیم کرد. باید قدردان حرکت‌های مثبت قوه قضائیه باشیم.

خوش عقیده در ادامه به دیگر محور عملیات روانی دشمن یعنی القای مذاکره به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات اشاره کرد و افزود: علیرغم صحبتها و اعمال ترامپ علیه برجام که به صورت عملی و رسمی از آن خارج شده باز هم میبینیم عده‌ای از سیاسیون حرف از مذاکره زدند و چراغ سبز نشان دادند، این حرف رسمی این نظام نیست. صحبت رسمی نظام همان گفته رهبری است که فرموده اند؛ مذاکره مجدد اتفاق نمی افتد و سازش نمی کنیم.

وی ادامه داد: هر چند که فضای عمومی و باور جامعه امروز بر این نیست که بر پایه مذاکره به نتیجه دلخواه می رسیم. دولت و مجلس هم باید راهکارهای جایگزین برجام را به کار ببندند. هر چند اقدامات بسیار خوب و سازنده ای مثل ارسال محموله های نفتی به ونزوئلا در سایه تهدید جدی آمریکا انجام شده اما باید ادامه دار باشد و بازار کشورهای همسایه را در دست بگیریم تا از تحریم و از فشارهای اقتصادی که بر ما هست رها شویم.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در موضوع تحریم ها راهکار اصلی آن را مقام معظم رهبری تبیین کردند که لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد. مجلس باید راهکاری در نظر بگیرد تا دولت را مجاب کند به سمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برود.

وی با اشاره به افسار گسیختگی بی سابقه بازار گفت: جامعه امروز ما نیاز به قوانین متقنی دارد که ضمانت اجرایی داشته و باعث کنترل بازار مسکن ارز و طلا خودرو و مرغ و گوشت شود. از مجلس انتظار می رود در این موضوع ورود کند و در ادامه راه این جریانات کنترل شود.

خوش عقیده در پایان سخنان خود اظهار کرد: انتظار می رود مردم شریف و جوانان انقلابی در فضای مجازی و برخورد های چهره به چهره، امیدواری به آینده و هدفمند بودن را بر اساس واقعیت ها تبیین کنند. در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و قطعاً با تبیین حقایق و ارائه راهکارها برای تسهیل زندگی مردم ، راه جدیدی گشوده خواهد شد. ما نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و به فرموده مقام معظم رهبری از اهمیت فضای مجازی غافل نباشیم تا باری از دوش انقلاب برداشته و وظیفه سربازی برای امام زمان را انجام داده باشیم.

 

1008/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار