برداشت ۱۵ هزار تن زردآلو در ابرکوه

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال ۱۵ هزار تن این محصول به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان تولید شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۵۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حسن زارع افزود: این میزان محصول با توجه به سرمازگی و وقوع توفان در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال جاری از ۲ هزار هکتار برداشت شد که سه هزار تن آن به روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر و بقیه هم به بازار‌های داخلی استان یزد؛ همچنین اصفهان، فارس، تهران و خراسان رضوی عرضه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید مربوط به دهستان فراغه بخش مرکزی و متوسط تولید در هر هکتار ۱۵ تا ۱۸ تن است، اظهار کرد: در شرایط مناسب آب و هوایی و بدون حوادث طبیعی تولید زردآلو به ۳۰ هزار تن می‌رسید.

وی انواع محصول زردآلوی را تخم گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی و خانی عنوان کرد و ادامه داد: ۶۰ درصد زردآلوی استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود.

زارع اضافه کرد: با توجه به پیش رس بودن محصول زردآلوی ابرکوه در کشور، افزود: برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه داشت که به دلیل سرمازدگی و وقوع توفان میزان تولید در سال زراعی جاری ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گفته وی تأسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصول زردآلو از جمله ضرورت‌های این بخش است و جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد باغ‌های زردآلوی منطقه مجهز به سامانه آبیاری قطره‌ای است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار