خبرهای داغ:
در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین مطرح شد:

نقشه حرکت سازمان بسیج حقوقدانان بیانیه گام دوم انقلاب است/به دنبال بستر مناسب برای مشاوره های حقوقی هستیم

قلی پور گفت: ضیاء راه و تنها نقشه حرکت این سازمان بیانیه گام دوم انقلاب بوده فلذا اولویت های امور حقوقی و قضایی این سازمان همان بیانات مقام عظمای ولایت در سند تحول قضایی پیشنهادی ریاست معظم قوه قضائیه محضر ایشان است.
کد خبر: ۹۲۵۲۷۷۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

قزوین- خبرگزاری بسیج: کریم قلی پور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در میز گرد خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به خدمتگزاران عرصه عدالت گفت: امروز در دستگاه قضا اقدامات خوبی برای احیاء حقوق عامه و مبارزه با فساد آغاز شده است که این نوید را به ملت ایران اسلامی می دهد که نیل به قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب شتاب گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان بعنوان متولی تخصصی بسیج در عرصه حقوق و قضاء آمادگی خود را در همراهی قوه قضائیه برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت عدالت گستری و مبارزه با فساد اعلام می دارد.


 مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در این نشست با اشاره به فلسفه وجودی بسیج حقوقدانان اذعان کرد: سازمان بسیج حقوق دانان از سال ۱۳۸۸ رسما در کنار سایر اقشار بسیج قرار گرفت و در عرصه های حاکمیتی، خدمت رسانی و بین المللی نقش آفرینی میکند.


این مسئول اذعان کرد: از دغدغه های اصلی سازمان بسیج حقوق دانان کشف و هم افزایی افرادی است که انقلابی هستند و دانش حقوق دارند ولی در حاشیه قرار هستند، ما می خواهیم این افراد را به میدان بیاوریم تا استعداداتشان را در راستای تحقق منویات حضرت آقا به منصه بروز و ظهور برسانند.


قلی پور افزود: ضیاء راه و تنها نقشه حرکت این سازمان بیانیه گام دوم انقلاب بوده فلذا اولویت های امور حقوقی و قضایی این سازمان همان بیانات مقام عظمای ولایت در سند تحول قضایی پیشنهادی ریاست معظم قوه قضائیه محضر ایشان است.


وی ادامه داد: اخیراً بیش از 21 هزار حقوقدانان انقلابی من جمله 1229 نفر از حقوقدانان بسیجی استان، طی بیانیه¬ای ضمن محکومیت اقدامات ضد حقوق بشری و تحریمی آمریکا و مطالبه گری از سازمانهای بین المللی برای مقابله با آن ترور شهیدسلیمانی را ناقض ماده 2 منشور سازمان ملل و به مخاطره انداختن صلح و امنیت بین المللی دانسته و این اقدام جنایتکارانه آمریکا را نقض آشکار تمام توافقات بنیادین دولتها، سازمانها، از جمله منشور ملل متعهد و همچنین اصول بنیادین حقوق بین الملل می¬باشد. فلذا ایران اسلامی این حق را برای خود محفوظ می¬داند که یک دادگاه ذی صلاح بین المللی به این اقدام رسیدگی نماید. شورای امنیت سازمان ملل باید ضمن احراز اقدام امریکا به عنوان ناقض صلح و امنیت بین المللی، اقدام لازم را به تجویز ماده 41 منشور و در صورت ضرورت بر اساس ماده 42 بعمل آورد.


وی افزود: سازمان بسیج حقوقدانان مطابق فرمان حضرت آقا ضمن حفظ 100% عناوین هویتی خویش با همه اجزاء نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه همکاری و هم افزایی خواهد داشت. در راستای تحقق این مسیر ابلاغیه تفکیک بسیج برخی سازمانها و ادارات کل از سازمان بسیج ادارات و تابعیت آنها به سازمان بسیج حقوقدانان از مرکز اعلام گردیده که بهتر است در خود سپاه نیز این اقدام صورت پذیرد.


ایشان بیان داشتند: هم اکنون ظرفیت بسیار خوبی در دادگستری ها تحت عنوان دفاتر حمایت حقوقی و قضایی وجود دارد که تحت مدیریت معاونتی غیر تخصصی است و با فقدان شدید کارشناس مواجه است. به نظر می¬رسد مدیریتی واحد، سنجیده، فراگیر و توانمند توأم با تسلط حقوقی بر هر دو مجموعه (دفاتر حمایت ایثارگران و سازمان بسیج حقوقدانان ) در سطح استان موجبات استفاده از تمامی ظرفیت ها در هم افزایی منظور نظر حضرت آقا (مدظله العالی) را برای سپاه و کشور فراهم سازد.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار