خبرهای داغ:

بررسی مشکلات بسطام و توجه مسئولان استانی و شهرستانی

مشکلات و راه کار‌های بخش بسطام، با واکاوی مسائل مهم حوزه شهری بسطام با حضور مسئولان شهرستانی و بخش بسطام در هتل گردشگری این شهر بررسی شد.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۹۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مشکلات و راه کار‌های بخش بسطام، با واکاوی مسائل مهم حوزه شهری بسطام با حضور مسئولان شهرستانی و بخش بسطام در هتل گردشگری این شهر بررسی شد.
سید علی رضوی نسب، امام جمعه بسطام ضمن خوش آمدگویی به مدعوین جلسه، در خصوص تغییر مصوبه سفر ریاست جمهور نسبت به احداث مجتمع فرهنگی در حوزه شهری بسطام که قول موکد مسئولین وقت را همراه داشته، قویا گله مندی خود را اعلام نمود و خواستار رفع این دغدغه بزرگ برای مردم شهر و بخش بسطام شد.
امام جمعه بسطام همچنین در خصوص عدم تخصیص بودجه پنجاه میلیون تومانی از سوی استاندار سمنان علارغم وعده داده شده از سوی ایشان، جهت توسعه عمرانی مصلی شهر بسطام تقاضای پیگیری جدی را ابراز داشت.
ناصر شمس، رییس شورای اسلامی شهر بسطام ضمن تقدیر از عملکرد شایسته برخی نهاد‌های اجرایی، مطالبات مردم بسطام را در چند بخش ارائه کرد.
وی در خصوص مرکز خدمات درمان و سلامت بسطام، ضمن تقاضای ارتقا مرکز یاد شده، اعلام نمود: در گذشته ما شاهد حضور ۲۴ ساعته بخش تزریقات، نوار قلب، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخیه زنی و آتل گیری بودیم درحالیکه این روز‌ها شاهد کاهش چشمگیر خدمات ذکر شده هستیم.
شمس همچنین ضمن مطالبه داروخانه شبانه روزی برای شهر بسطام، تقاضای استفاده از پزشک غیرطرح و بصورت شیفت در گردش را بیان داشت.
رییس شورای شهر بسطام، در مطالبات خود از نیروی انتظامی درخواست افزایش نیروی عملیاتی در حوزه بسطام بجهت تسریع در زمان بررسی مشکلات امنیتی و اجتماعی را نمود. او همچنین به اهمیت و ضرورت عملکرد نیروی انتظامی در امنیت بخشی به باغستان‌های وسیع بسطام اشاره نمود.
مطالبه نهایی شمس از حوزه جهاد کشاورزی بخش بسطام بود. او با اشاره به سرمای ویرانگر چندسال اخیر و عدم توانایی کشاورزان به ادامه باغداری، تقاضای اعطای تسهیلات مقتضی به کشاورزان زیان دیده و اعطای مطالبات بیمه‌ای آن‌ها را از مسئولین مطالبه نمود. ارائه راهکار‌های کشاورزی مدرن و سازه‌های مقاوم در برابر سرما، بخش دیگر مطالبات این عضو شورای اسلامی شهر بسطام بود.
محمد سلیمانپور، شهردار بسطام از توجه ویژه فرماندار ویژه شهرستان به شهر و بخش بسطام و برگزاری این نشست در بسطام قدردانی نمود.
وی ضمن برشمردن پیشینه تاریخی و تمدنی بسطام، درخواست پیگیری جدی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور مرمت و بازسازی برج و باروی شهر نمود.
سلیمانپور در ادامه گفت: ضوابط ناشی از حریم مجموعه تاریخی بسطام برای توسعه شهری بسطام مشکلاتی ایجاد نموده، اما مدیریت شهری بسطام ضمن علاقه مندی به رعایت ضوابط تا حصول ثبت جهانی مجموعه یاد شده، آماده تعاملات با مدیران بخش مربوطه است.
وی با بیان مشکلات عدیده مالی در شهرداری بسطام، اشاره داشت که کل درآمد حاصل از فروش مجوز ساخت در شهر طی سال گذشته کمتر از پانصد میلیون تومان بوده که ناچیز است.
وی بخش مهمی از این کمبود درآمد را ناشی از عدم توسعه محدوده شهری بسطام در مصوبه ابلاغی طرح جامع سال ۹۶ دانست.
شهردار بسطام تقاضای بازنگری طرح جامع شهری و همچنین طرح جامع حریم را از فرماندار شهرستان ابراز داشت.
وی در بخش مهمی از مطالباتش به اخذ مجوز اجرای رویداد بسطام در گذر تاریخ از سوی فرمانداری شهرستان اشاره داشت که بلافاصله با موافقت نادر فخری، فرماندار شهرستان روبرو شد.
سلیمانپور همچنین از توافقات اولیه مدیریت شهری بسطام با شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری مدرس تهران جهت اجرای طرح اکوفارم توریسم، گردشگری مبتنی بر کشاورزی خبر داد.
شهردار بسطام در نهایت از هزینه بر بودن سوله مدیریت بحران و درخواست غیرمنصفانه اداره اوقاف و امور خیریه بسطام نسبت به اخذ اجاره بالا گله نمود.
او در نهایت ضمن گله مندی از مدیریت اداره توزیع برق بسطام، در خصوص عدم اجرای درخواست‌های مکرر شهرداری نسبت به جابجایی تیر‌های چراغ برق جهت اجرای اقدامات عمرانی، خواستار تسریع در خواسته یاد شده را بیان نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار