خبرهای داغ:

صاحبان اصلی فعالیت‌های هنری، هنرمندان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بازدید از کارگاه سفال رضا نوری گفت: صاحبان اصلی فعالیت‌های هنری، هنرمندان هستند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۷۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
صاحبان اصلی فعالیت‌های هنری، هنرمندان هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشید فلاح، در بازدید از کارگاه سفال رضا نوری، با اشاره به هنر و هنرمند افزود: صاحبان اصلی فعالیت‌های هنری، هنرمندان هستند و ارشاد اسلامی حداکثر به عنوان حامی در کنار هنرمندان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هنر اسلامی به معنای دمیدن روح در انسان هاست، تصریح کرد: امیدوارم هنر باعث رشد و تعالی و حتی در کارآفرینی و اشتغال درسطح جامعه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص بازسازی اماکن تاریخی و رشد گردشگری هنری تاکید کرد: استاد نوری در مرمت و بازسازی آن‌ها با استفاده از سفال و سرامیک و ذوق هنری که در وی می‌باشد گام‌های خوبی برداشته است.
فلاح با تاکید بر اهمیت هنر درجامعه واتکا به ذات باری تعالی افزود: هنرمند، هنرخود را معطوف به خدا و معرفت افزایی می‌کند.
رضا نوری مسئول انجمن سفال و سرامیک شاهرود گفت: دستیابی به فرایند پخت سفال خاکستری و برگزاری جشن هزاره اول با حضور سفالگران و باستان شناسان کشور از اقدامات اولیه این انجمن بوده است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در داخل و خارج کشور، آموزش تخصصی سفال و سرامیک و همکاری با نهاد‌های آموزشی و دانشگاه‌های و نیز برگزاری نمایشگاه را از دیگر فعالیت‌های انجمن سفال شاهرود است.
وی افزود:ساخت بزرگترین خشت‌های سفال جهان، نازک‌ترین خشت سفالی، لعاب بر روس بیوارگانیسم ها، ساخت پاتیل‌های سرامیکی و بوم‌های سرامیکی با پایه لعاب گیاهی از تحقیقات به ثمر نشسته این انجمن بوده است.
یادآور می‌شود، ساخت خشت سفالی جهان به نام ((نفس))، خشت‌های سفالی امام علی (ع)، امام حسین (ع) و امام رضا (ع)، سیدحسن نصرالله وخشت نلسون ماندلا از اثار مهم این استاد سفال شاهرودی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار