خبرهای داغ:

حمایت کمیته امداد استان سمنان از ۱۵ طرح دانش بنیان

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از به ثمر نشستن ۱۵ طرح دانش بینان حمایت شده توسط کمیته امداد این استان خبر داد وگفت: تعداد زیادی از طرح‌های دانش بنیان با حمایت این نهاد وارد بازار فروش شدند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۷۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محسن مسعودیان راد، به انتخاب حکیمانه شعار سال مبنی بر «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، واین موضوع در عین توجه به مقوله تولید کالا‌های مصرفی نیاز به افزایش تمرکز بر تولید است.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: فعالیت در عرصه کالا‌های سرمایه‌ای و خارج کردن کشور از دایره وابستگی به واردات محصولات و فناوری از دیگر کشور‌ها را نشان می‌دهد.
مسعودیان راد خاطرنشان کرد: بی‌شک یکی از عوامل تحقق این اهداف، شناسایی و تقویت نقاط قوت داشته‌های کشور است که البته یکی از نقاط قوت برای جهش تولید و به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد نگاه به نیروی جوان وکشف و پرورش نخبگان و کارآفرینان تحصیل‌کرده با هدف جذب و بهره‌مندی از آنان در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد استان سمنان نیز به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی برتوجه به اشتغال دانش بنیان و همچنین حمایت‌های دستگاه‌های ذی ربط با تمرکز بر کشف و پرورش استعداد‌های جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیرو‌های فنی و متخصص با پرداخت تسهیلات اشتغال در سال ۹۸ و همچنین حمایت‌های معنوی این، ولی نعمتان در این عرصه وارد فعالیت شده اند.
طرح‌های فناورانه حمایت شده دانش بنیان کمیته امداد:
طرح اپلیکیشن (active market۲۴):
این سامانه با اهداف افزایش بهره وری و کار آمدتر شدن فرایند فروش اینترنتی اجناس، باتکیه بر ظرفیت‌های اینترنتی کشور و سهولت و شفافیت درخرید و فروش کالا تولید شده با رویکرد دسترسی سریعتر و راحت در بحث فروش صنایع دستی محصولات تولیدی مددجویان به بهره برداری رسیده است..
در این سامانه تولید کنندگان و توزیع کنندگان کالا‌ها وخدمات با خریداران و متقاضیان به راحتی در ارتباط اند و از ظرفیت‌های موجود در سیستم خرید و فروش اینترنتی نهایت بهره وری و استفاده را خواهند برد خریداران به آسانی می‌توانند در منزل و یا هر جای دیگری با دسترسی به اینترنت اقدام به بازار گردی و خرید نمایند و البته با دسترسی به پیشنهاد‌های متنوع می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشند.
سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای ناوا:
اهدف از طراحی و ساخت این سامانه دسترسی و ارتباط راحت شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل با رانندگان کامیونت است. در این سامانه شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل با رانندگان محترم کامیون به راحتی باهم در ارتباط بوده و از ظرفیت‌های موجود در سیستم حمل و نقل نهایت بهره وری و استفاده را خواهند برد شرکت‌های حمل و نقل حتی می‌توانند با فیلتر کردن محدوده دسترسی به رانندگان به راحتی اعلام بار نموده و سطح دسترسی رانندگان را افزایش دهند و رانندگان وسایل حمل و نقل نیز با دسترسی به پیشنهاد‌های متنوع می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین سفر را انتخاب نمایند.
طرح آکواپونیک:
طرح آکواپونیک به نوعی پرورش توام ماهی وگل و گیاه اطاق میشود. بطوریکه که ماهی در جایگاه مخصوص یا استخر کوچک پرورش داده میشود و فضولات ماهی به سالن جداگانه‌ای توسط لوله‌های پلیکا و پلی اتیلن انتقال داده شده تا جهت تغذیه گل و گیاه مورد استفاده قرار گیرد. لوله‌های پلیکا با قطر بزرگ در عرض سالن به صورت موازی تعبیه شده و بر روی لوله‌ها سوراخ‌ها به طور منظم و به فاصله حداکثر یک متر ایجاد شده به طوری که یک لیوان یکبار مصرف یا پلاستیکی درداخل سوراخ قرار گیرد و فیکس شود.
طرح پرورش بز سانن:
بز سانن یکی از نژاد‌های معروف بز شیری اروپا است که از جهت برتری در خصوصیات تولیدی و تولید مثلی در بیشتر نقاط جهان گسترش یافته و علاقمندان بسیاری به پرورش و نگهداری آن در ایران
نیز مشغول شده اند. از ویژگی‌های مهم جهت آشنایی با بز سانن:
نام نژاد: بز سانن
وزن بز نر بالغ:۸۰‏-۱۲۰ کیلوگرم
وزن بز ماده بالغ:۵۰‏-۹۰ کیلوگرم
میانگین تولید شیر ۹۴۶ کیلوگرم طی ۳۰۶ روز
درصد پروتئین شیر:۳،۱۸ درصد
درصد چربی شیر:۳،۵۸ درصد
از ویژگی بارز و پر اهمیت این بز چند قلوزایی است که در اکثر موارد دوقلوزایی وحتی به ۴ قلوزایی هم می‌رسد.
علوفه هیدروپونیک:
هیدروپونیک در عمل به معنی کاشت گیاهان در آب و محلول غذایی بدون استفاده از خاک می‌باشد. کشت هیدروپونیک این امکان را به کشاورز می‌دهد که در زمان کوتاه‌تر با زحمت کمتر محصولی با راندمان بیشتر را کشت نماید. علم هیدروپونیک ثابت کرده است که برای رشد گیاهان به خاک احتیاجی نیست، اما به عناصری که در خاک موجود است (مواد معدنی، مواد آلی) احتیاج است. هر گیاهی را می‌توان به‌صورت هیدروپونیک کشت کرد، ولی بعضی از آن‌ها موفقیت بیشتری در این سیستم دارند.
کشت جلبک اسپیرولینا:
جلبک آبزی اسپیرولینا با خواص غذایی و دارویی فراوان یکی از مغذی‌ترین ماده‌های طبیعی موجود در کره زمین به حساب می‌آید. هدف از این طرح تولید و فرآوری محصول با گرید دارویی جهت استفاده در صنایع داروسازی است. در حال حاضر در کشور عزیزمان نیاز بسیار بالایی به تولید این محصول هست و در مراکز معدودی در سطح کشور این محصول با گرید دارویی تولید میشود.
مکنده شهری با موتور بنزینی:
این محصول برای نظافت و زباله زدایی محوطه و معابر طراحی شده و موتور محرک سیستم برپایه اولیه واصلی موتور بنزینی طراحی شده است تا دستگاه بتواند بهترین کارایی را داشته باشد.
حرکت دستگاه با استفاده از الکتروموتور و دسته هوشمند میسر می‌شود که برق خود را از موتور بنزینی تامین وبا تعبیه باتری، این توانایی رادارد تا ساعت‌ها بدون موتور بنزین حرکت و کارایی داشته باشد. مخزن تعبیه شده دردستگاه، سطل آشغال‌های معمول ۱۲۰ یا ۲۴۰ لیتری است که ساعت‌ها اپراتور را از خالی کردن مخزن بی نیاز می‌کند.
شرکت فناوران نگین قومس (تولید واکس براق کننده طبیعی چرم):
شرکت فناوران نگین قومس با هدف تولید واکس و براق کننده طبیعی چرم در سال ۹۶ شروع به فعالیت نمود و در همان سال در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان در مقطع رشد مقدماتی پذیرفته گردید.
این شرکت در تیرماه ۹۷ در جلسه ارزیابی و پذیرش مرکز رشد دانشگاه سمنان موفق گردید به مرحله رشد ارتقا یابد تا فصل جدیدی از فعالیت‌های شرکت آغاز گرددو تا به امروز موفق شدند محصولات ذیل را تولید و به بازارعرضه نمایند.
۱) فیکساتور محصولات چرمی
براق کننده نهایی محصولات چرمی با ماندگاری برروی محصولات چرمی و منسوجات بالا است ضمن اینکه این محصول در حاضر از ایتالیا و ترکیه وارد می‌گردد و طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر نیاز بازار داخلی کشش عرضه را دارد.
۲) براق کننده و مراقبت کننده تایر خودرو
این محصول ضمن براقیت و تمیز کنندگی، خاصیت محافظت از تایر‌ها را دارا می‌باشد. این محصول فاقد پارافین، الکل و امولسیفایر‌های شیمیایی بوده است. استفاده این محصول برای تمامی قسمت‌های لاستیکی و پلاستیکی خودرو اعم از داشبورد، صندلی و نوار‌های دور درب می‌تواند باشد.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به جلوگیری از اکسید شدن تایر در برابر ازون، ضد اشعه UV و ضد آب شدن تایر و همچنین جلوگیری از ترک خوردگی و خشک شدن تایر نیز اشاره کرد.
شایان ذکر است، این فقط تنها قسمتی از مجموع طرح‌های ارائه شده حمایتی دانش بنیان کمیته امداد استان سمنان است. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار