خبرهای داغ:
مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین

جشن‎های « زیر سایه خورشید» رویداد فرهنگی بزرگ در کشور است

ساسان کرمی در ادامه افزود: امسال با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه های محوری شامل فصل مهربانی ، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت است که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۵۰۶۶۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ساسان کرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌ های این جشن‌ها، اظهار کرد: زیر سایه خورشید امسال وارد سیزدهمین سال از فعالیت ها خود در کشور و هفتمین سال متوالی در استان قزوین شده است و با اجرای این طرح ، صحن و سرای امام رضا (علیه‌السلام) در گستره ایران اسلامی و جهان پخش می‌شود.

بزرگ‌ترین عملیات مردمی با نام امام رضا (علیه‌السلام) تحت عنوان « زیر سایه خورشید » هم‌زمان با دهه کرامت آغاز شد. دهه کرامت ۱۴41 هجری نیز فرا رسید و سرآغاز جشن‌های یازده‌روزه شیعیان و محبان اهل‌بیت (علیه‌السلام) شد ، دهه‌ای که ابتدایش با ولادت کریمه اهل‌بیت ، حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و پایانش ختم به ولادت امام رئوف ، علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) می‌شود.

به سنت دوازده سال گذشته ، امسال نیز درسیزدهمین سال متوالی ، کاروان‌های معنوی « زیر سایه خورشید » که تحت عنوان جشن‌های مردمی و بین‌المللی عازم استان‌ها، شهرها و روستاهای سراسر کشور می‌شوند تا عطر و بوی حریم رضوی را برای آنان به یادگار ببرند.
ساسان کرمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشن ها گفت : ترویج سنت و سبزه امام رضا(ع) ، ترویج و تقویت ارتباط با امام از طریق زیارت راه دور، هدفمند سازی جشن‌های مردمی ایام دهه کرامت، تقویت نشاط دینی در جشن‌ها و مراسمات دینی و غیره از جمله اهداف این کاروان‌ها است.

کرمی افزود: تمام افراد کاروان زیر سایه خورشید که تعدادی از خدام ، مداح ، قاری و مبلغ هستند تمامی این افراد دوره‌های آموزشی جهت تبلیغ این حرکت فرهنگی از قبل از شروع دهه کرامت و حضور در کاروان‌ها را طی می‌کنند و هرساله افراد جدیدی در کاروان حضور می‌یابند.

مسوول شبکه جوانان رضوی قزوین از برگزاری 120 عنوان برنامه فرهنگی اعم از دیدار با مسوولین و بزرگان، زندانیان، بیمارستان ها، شرکت های صنعتی، مناطق محروم، خانواده جهادگران سلامت و شهدا و غیره در سراسر استان خبر داد و گفت: عمده هزینه جشن‌ها به‌صورت مردمی تأمین می‌شود و امسال تقریبا 50 درصد برنامه ها با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا عملیاتی میشود و ولی در حال حاضر حداقل در 25 نقطه شهرستان ، شهر و روستا برنامه داریم.

مسوول شبکه جوانان رضوی قزوین با بیان این‌که امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی و مردمی در برنامه‌ها در نقاط مختلف استان را شاهد هستیم و شبکه جوانان رضوی از جنس تشکل‌های مردمی همکار با موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که در طی هفته های گذشته جشنواره خانوادگی عکس با حرم، پویش اجرای عقد در مراسمات، طرح پیوند فیروزه ای در سطح استان صورت گرفته است.

ساسان کرمی در ادامه افزود: امسال با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه های محوری شامل فصل مهربانی ، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت است که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار خواهد شد.

طبخ و توزیع 8000 هزار اطعام رضوی در ایام دهه کرامت و توزیع 8000 هزار بسته ارزاق و 88 فقره وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه 5 میلیون تومانی به نوعروسان مناطق محروم استان با مشارکت کانون های خدمت رضوی در سطح استان صورت خواهد گرفت.

پویش نوای رضوی با عنوان سلام بر امام در ایام دهه کرامت بصورت سراسری راس ساعت 8 صبح در کل ادارت و دستگاه دولتی صلوات خاصه پخش خواهد شد و راس ساعت 8 شب قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه در خیابان ها و صداسیما اجرا خواهد شد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار