خبرهای داغ:

گلایه فرماندار شاهرود از عدم حضور مدیران استانی در شهرستان/طرح های ناتمام در اولویت اعتبار

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با گلایه دوباره از عدم حضور مدیران استانی در جلسات شهرستان برای احصا نیازهای شهرستان گفت: طرح های ناتمام با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تخصیص اعتبارات در سال جاری هستند.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۹۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

گلایه فرماندار شاهرود از عدم حضور مدیران استانی در شهرستان/طرح های ناتمام در اولویت اعتباربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبار به طرح‌های ناتمام با پیشرفت فیزیکی بالاست، افزود: دستگاه اجرایی یک هفته فرصت دارند تا طرح‌های اولویت دار را معرفی کنند.

وی تصریح کرد: این کمیته بعد از شورای اداری یکی از مهمترین ارکان ساختار مدیریتی شهرستان است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون در برنامه ریزی بیشتر به توزیع اعتبارات توجه شده و ارزیابی و کارشناسی در این زمینه مغفول مانده، اظهار کرد: باید برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شود از برنامه‌های ارایه شده یک مدیر در سال گذشته تا چه مقدار محقق شده است.
فرماندار شاهرود از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی با ترکیب ۶ اداره در زیر مجموعه کمیته برنامه ریزی خبر داد و گفت: در این کمیته برنامه ها، اعتبار در خواستی و مقدار اجرایی شدن برنامه بررسی می‌شود.
به گفته وی این کمیته موظف به کارشناسی و بررسی طرح‌های سال ۱۳۹۹ بوده و ارزیابی طرح‌های سال ۱۳۹۸ نیز در دستور کار قرار خواهد داد.
فخری ادامه داد: کمیته کارشناسی و ارزیابی تصمیم سازی کرده و با ارائه طرح‌ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.
معاون استاندار سمنان با بیان این که مدیر توانمند برنامه ریزی را در اولویت کار خود قرار می‌دهد، یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی، ساماندهی و کنترل و نظارت را در دستور کار قرار داده و پس از اجرای آن اهداف محقق شده را تبیین کنند.
فخری با اشاره به اینکه برای هر ماموریت و هدف باید برنامه تعریف و بر اساس آن منابع تامین و نظارت و ارزیابی نهایی انجام شود، تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان می‌بایست دستکم هر ۴۵ روز یکبار تشکیل شده و گزارش‌ها ارائه شود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی، توزیع اعتبارات، نظارت و ارزیابی عملکرد بر عهده این کمیته است، اظهار کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید گزارشی از برنامه‌های سال گذشته ارائه داده و اعلام کنند تاکنون چقدر از برنامه هایشان تحقق یافته است.
فرماندار شاهرود از مدیران شهرستان خواست با برنامه ریزی دقیق تلاش شود تخصیص اعتبارات ازمیانگین استانی کمتر نباشد.
وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی اجرایی مانند محیط زیست، فنی و حرفه ای، شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی که از اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برخوردار هستند باید گزارش عملکرد ارائه دهند.
فخری با بیان اینکه باید طرح‌های مستمر سال گذشته به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار گیرند، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی از محل طرح‌های مستمر در قالب طرح تملک برای پرداخت ماموریت، اضافه کار و قرارداد‌های کارمندان استفاده می‌کنند که این کار شایسته‌ای نیست.
وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص تخصیص اعتبارات شهرستان فقط برعهده کمیته برنامه ریزی شهرستان است، گفت: یکی از معیار‌های مهم در رعایت عدالت توزیعی اعتبارات شهرستان تعداد جمعیت و محرومیت منطقه است.
فرماندار شاهرود از مدیران شهرستان هم خواست در نشست‌ها حضور یابند و اگر نماینده می‌فرستند با اختیار کامل باشند.
وی ازعدم حضور مدیران استانی در نشست‌های شهرستان گلایه کرد و اظهار کرد: مدیران استانی که پس از هفت ماه به شاهرود نیامده و شناخت محیطی ندارند، چگونه می‌توانند برنامه ریزی مناسبی برای شهرستان داشته باشند.
در این نشست توزیع اعتبارات باقی مانده موضوع مالیات بر ارزش افزوده برای روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری، تبیین سیاست‌های توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این نشست از خدمات گلچهره محمدی معاون بازنشسته برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شاهرود تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار