خبرهای داغ:

فرهنگ گفتگو، مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شاهرود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به دستورجلسات شورای فرهنگ عمومی با موضوع گفتمان و مسئولیت پذیری گفت: نظم، انضباط، اعتماد اجتماعی، حقوق شهروندی، قانون‌گرایی، مناسبات سالم اقتصادی و... از سرفصل‌های این شورامی باشد.
کد خبر: ۹۲۵۰۱۵۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
فرهنگ گفتگو، مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار کرد: نظم، انضباط و اعتماد اجتماعی، حقوق شهروندی، قانون‌گرایی، مناسبات سالم اقتصادی و... از سرفصل‌های شورای فرهنگ عمومی شاهرود است.
وی افزود: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی که درجامعه شهری و روستایی آن محل وجود دارد، و ارایه راهکار‌های مناسب برای رفع این معضلات و انعکاس آن به شورای فرهنگ عمومی استان از جمله دستور جلسات این شورا می‌باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، با اشاره به برنامه‌ریزی در جهت اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان، تصریح کرد: اتخاذ تصمیم در خصوص شیوه‌های نظارتی، تشویقی وترویجی در شاهرود به ­منظور الگوسازی، اعتلا و شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف از لازم الاجرا بودن مصوبات این شوراست.
مهدیان تصریح کرد: از دیگر سر فصل‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی شاهرود، اخلاق عمومی از قبیل: ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، فرهنگ مدیریت بهینه اوقات فراغت و ترویج تفریحات سالم، موضوع پوشش و حجاب، ساماندهی آرایه‌های ظاهری در جامعه، عبور و مرور و رانندگی، تقویت فرهنگ همسایگی و آپارتمان‌نشینی و... بوده است.
وی با توجه به بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی اظهار کرد: افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، ترویج فرهنگ تغذیه سالم، ورزش همگانی، گردشگری سالم، تقدم پیشگیری بر درمان، ارتقای سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، و معنوی از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد و به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.
مهدیان گفت: شورای فرهنگ عمومی شاهرود، درسال ۹۸ تعداد ۱۱ جلسه با ۳۱ دستور جلسه و ۴۴ مصوبه فعالیت داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار